Wzrost zainteresowania jabłkami w kraju może przełożyć się na eksport

Autor: biznes.interia.pl 25 stycznia 2022 15:48

Wzrost zainteresowania jabłkami w kraju może przełożyć się na eksport Warto dbać o promocję polskich jabłek i zwiększyć ich spożycie w kraju/ fot. shutterstock

Mamy trochę pomysłów na promocję jabłek. Chcemy przypomnieć jabłko konsumentom polskim - mówi Magdalena Wrotek-Figarska, liderka projektu #wybieramPOLSKIEjabłka.

- Paradoksalnie w Polsce zaczynamy traktować jabłka nie jak przyjemność, ale... lekarstwo. Z badania firmy Kantar wynika że 55 proc. osób wie, że jabłka są zdrowe, ale tylko 20 proc. uważa je za coś przyjemnego i apetycznego. W efekcie sprzedaż jabłek nam spada" - podkreśla Magdalena Wrotek-Figarska.

- Dziś producenci jabłek działają razem, bez podziału na większych i mniejszych - chodzi o to by skuteczniej zwrócić uwagę konsumentów że nie banan czy mandarynka powinny być ich pierwszym "owocowym" skojarzeniem. Wzrost zainteresowania jabłkiem w kraju przełoży się na eksport - trzeba by osoby odwiedzające Polskę widziały, że jabłka są w Polsce popularne, a nawet modne! - dodaje Wrotek-Figarska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI