
Najpopularniejszymi owocami marca były jabłka (89%), gruszki (45%) i borówki (28%) - wynika z badań Kantar.
Patrząc na wyniki z marca 2020 roku, kiedy to KZGPOiW rozpoczynał monitoring konsumpcji, najbardziej zyskały: borówka (3/4 konsumentów), maliny (2/3), aronia i jej przetwory (ponad połowę konsumentów) oraz truskawki (blisko 1/3).
Najpopularniejszym owocem w marcu były jabłka, które w tygodniu poprzedzającym badanie spożywało prawie dziewięciu na dziesięciu Polaków (89%, w lutym 90%).
Jabłka jedzone są najczęściej. 12% Polaków jadło je codziennie, a dalsze 20% 4-5 razy w tygodniu.
Na drugim miejscu wśród polskich owoców znalazły się gruszki, które jadło 45% badanych (w lutym również 45%).
Ponad jedna czwarta (28%) Polaków na początku marca jadła borówki. To o 5 p.p. więcej niż przed miesiącem i aż o 12 p.p. więcej niż w marcu 2020, kiedy rozpoczynano monitoring. To najwyższy wzrost wśród wszystkich owoców.
W marcu wzrosło spożycie malin z 22% do 25% oraz truskawek z 24% do 26%. O 1 p.p wzrosło także, do 17%, spożycie aronii i jej przetworów.
Wyniki deklaracji konsumpcji w marcu można odnieść do wyników sprzed 2 lat, kiedy to rozpoczęto comiesięczny monitoring konsumpcji. Najbardziej zyskały borówka, maliny, gruszki, truskawki i aronia i jej przetwory.
CHF
4,81 -0,03%
GBP
5,58 -0,25%
USD
4,61 0,22%
ON
7,26 -30 gr
LPG
3,30 -4 gr