Ruszyły „Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców”

Autor: www.sadyogrody.pl 01 marca 2020 10:49

Ruszyły „Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” „Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” to projekt kompleksowych badań konsumpcji. / fot. redakcja

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” to projekt kompleksowych badań konsumpcji. Został zainicjowany przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw w odpowiedzi na wyzwania zmazane z promocją roli warzyw i owoców w diecie. Badania będą realizowane w roku 2020 przez firmę KANTAR Polska we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego co spożywamy. Wyniki badania zrealizowanego pod koniec 2019 roku wskazują, że warzywa i owoce wciąż nie zajmują należnego im miejsca w diecie Polaków. Aż 3/4 Polaków nie wie, ile warzyw i owoców powinno się spożywać. 1/3 nie wie, ile warzyw i owoców powinno się spożywać, ale uważa, że jedzą ich tyle, ile trzeba. Są postrzegane jako bogate źródło witamin, minerałów, antyoksydantów, a jednak nie towarzyszą każdemu posiłkowi.
 
Zaprojektowane badania pokażą postrzeganie roli warzyw i owoców przetworów diecie, pomogą w zidentyfikowaniu trudności w zmianie tego postrzegania i zmianie nawyków żywieniowych. Planowane badania jakościowe pokażą nam bariery i możliwości zmiany zachowań konsumentów. Zrealizowane zostaną wywiady grupowe oraz wywiady etnograficzne, w których badacz towarzyszy respondentowi w zakupach, gotowaniu posiłku - mówi Urszula Krassowska, Dyrektor Zarządzająca Public Division, Kantar.

- Chcemy poznać konsumentów, do których powinniśmy docierać. Jako środowisko chcemy wesprzeć proces zmiany sposobu prezentowania zaleceń żywieniowych. Badania ilościowe dostarczą kolejnych pretekstów, tak aby rozwinąć dyskurs na temat roli warzyw i owoców w diecie - mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw.    

- Comiesięczny monitoring spożycia warzyw i owoców dostarczy wielu pretekstów do tego by promować walory poszczególnych gatunków. Projekt umożliwi producentom dzielenie się z konsumentami swoją wiedzą i praktycznymi informacjami na temat jakości produkcji. To bardzo ważne, dyskusji na temat jakości naszych diet potrzebne są racjonalne argumenty, z silnym ładunkiem aksjologicznym i autentyzmem producenckich emocji. Nie ma bowiem sukcesu sektora - trwałego zwiększenia konsumpcji, bez sięgnięcia do pokładów naszej tożsamości. Badania pomogą również w ewaluacji strategii wielu branżowych projektów promujących spożycie owoców, warzyw i ich przetworów - mówi Maciej Dolata, Partner Zarządzający agencji strategicznej INSPIRE smarter branding.

Zakres i cele projektu

Celem realizacji projektu jest wzrost spożycia owoców, warzyw i ich przetworów, w wyniku stałej edukacji konsumentów. Zwiększenie ilości informacji o ich pierwszoplanowej roli w diecie, konkretnych walorach, aktualnej ofercie sektora. Umożliwienie ekspertom, w tym ekspertom branżowych organizacji stałego kontaktu z konsumentami, dzielenia się z nimi wiedzą i praktycznymi informacjami.

Badania jakościowe zweryfikują naszą wiedzę (hipotezy), wypełnią luki w tej wiedzy, pokażą bariery i możliwości zmiany zachowań konsumentów. Wyniki pomogą w ewaluacji wielu projektów. Wiedza o tym kto i jak konsumuje pomoże w określeniu celów komunikacji i lepszym definiowaniu grup docelowych.

Od lutego 2020 rozpoczęto monitoring spożycia najpopularniejszych warzyw i owoców. Roczny projekt ma pomóc nam wszystkim zrozumieć rolę warzyw i owoców w diecie i fakt, że powinny stanowić połowę tego co spożywamy.

Cele badań:
- Postrzeganie roli warzyw, owoców i ich przetworów w diecie.
- Identyfikacja trudności w zmianie postrzegania warzyw, owoców i ich przetworów w diecie.
- Identyfikacja trudności w zmianie nawyków żywieniowych dotyczących warzyw, owoców i ich przetworów.
- Monitorowanie spożycia warzyw, owoców i ich przetworów.
- Pomoc w definiowaniu grup docelowych i ewaluacji strategii wielu branżowych projektów promujących spożycie.

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.