Lidl Polska podejmuje działania w zakresie niemarnowania żywności

Autor: www.sadyogrody.pl/PR 13 września 2021 14:23

Lidl Polska podejmuje działania w zakresie niemarnowania żywności Jakie działania w zakresie niemarnowania żywności podejmuje Lidl Polska?

Niemarnowanie żywności to sztuka. W swojej najnowszej kampanii edukacyjnej, Lidl Polska zachęca wszystkich do walki z tym zjawiskiem.

377 tys. ton pomidorów każdego roku trafia do śmietnika. To tak jakby zmarnować 90 km2 ziemi uprawnej, 57 mld litrów wody oraz 7 mln godzin pracy. Pozbywając się tych warzyw emitujemy 312 tys. ton gazów – to tyle co 55 tys. aut wciągu roku (dane EPRS).

Zmiany są konieczne i możliwe do osiągnięcia wspólnymi staraniami. W swojej najnowszej kampanii edukacyjnej „Sztuka niemarnowania” sieć Lidl Polska opowiada, jakie kroki podjęła wspólnie ze swoimi partnerami oraz co jeszcze da się zrobić, aby nie marnować żywności.

Jak robić zapasy, aby nie marnować jedzenia?

Przygotowania do działania w duchu zero waste rozpoczynają się już na etapie planowania zakupów.

 W pierwszej kolejności należy zaplanować jakie posiłki planujemy przygotować w najbliższym czasie oraz jakich składników chcemy użyć.

Następnie konieczny jest przegląd produktów, które już znajdują się w kuchennych szafkach i spiżarniach. Często okazuje się, że część z nich konsumenci już posiadają. Należy zatem skorzystać z zapasów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia.

Ostatnim istotnym elementem przygotowań jest stworzenie listy zakupów, która powinna zawierać tzw. „suche artykuły”, które mogą być długo przechowywane oraz świeże owoce, warzywa i mięso, które planujemy spożyć w krótkim czasie. W ten sposób zapewnimy sobie różnorodne i pełnowartościowe posiłki.

Jakie działania w zakresie niemarnowania żywności podejmuje Lidl Polska?

Firma Lidl Polska podkreśla, że w ramach całego łańcucha dostaw optymalizuje zamówienia oraz dostawy żywności w taki sposób, aby na sklepowych półkach znajdowało się dokładnie tyle produktów, ile potrzebują klienci. Dodatkowo, we wszystkich swoich sklepach Lidl Polska prowadzi własny projekt „kupuję, nie marnuję”, który ma na celu wsparcie sprzedaży produktów w pełni wartościowych, ale o zbliżającym się terminie przydatności do spożycia. Przeceny sięgają nawet -70%. Od początku swojej działalności Lidl Polska współpracuje z Caritas Polska oraz Federacją Polskich Banków Żywności. Wspólnie podejmuje działania edukacyjne w zakresie niemarnowania żywności. Uczestniczy także w projekcie jadłodajni Caritas. Sieć każdego roku organizuje wspólnie z partnerami zbiórki żywności dla potrzebujących w sklepach Lidl Polska.

W ramach działań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, od początku jej obowiązywania Lidl Polska przekazał 94 519 kg żywności, o wartości blisko 1,53 mln zł do Caritas Polska.

Ponadto firma wydała także prawie 24 767 kg artykułów nieżywnościowych (jak np. pasty do zębów, szampony) o wartości ponad 714 tys. zł.

Lidl Polska pomaga także swoim dostawcom w przekazaniu towarów, które mogłyby się zmarnować z różnych powodów na etapie produkcji i dystrybucji. Od początku 2021 firma pośredniczyła w przekazaniu blisko 23 ton żywności o wartości ponad 390 tys. zł.

Warto także podkreślić, że owoce, warzywa oraz pieczywo, które stracą świeżość, są przekazywane przez Lidla do dalszej przeróbki na biogaz. Zatem wszystkie działania sieci Lidl Polska dążą do możliwie najlepszych rozwiązań wokół niemarnowania żywności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI