×

Subskrybuj newsletter
sadyogrody.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole

Konsumenci coraz częściej spożywają borówki, aronie, truskawki i minikiwi

Autor: www.sadyogrody.pl 28 października 2021 16:03

Konsumenci coraz częściej spożywają borówki, aronie, truskawki i minikiwi Konsumenci coraz częściej spożywają borówki, aronie, truskawki i minikiwi/ fot. materiały prasowe

Kantar monitoruje konsumpcję wszystkich najpopularniejszych gatunków owoców i warzyw. Patrząc na październikowe wyniki, rok do roku, najbardziej zyskały borówka (wzrost o 30%), aronia (o 29%), truskawka (o 18%) oraz mini kiwi (o 9%).

Kantar zapytał respondentów o częstotliwość spożywania ok. 20 gatunków owoców i warzyw w ostatnim tygodniu i o spożywanie warzyw, owoców i ich przetworów podczas poszczególnych posiłków w dniu poprzedzającym badanie.

Wzrost konsumpcji polskich owoców miękkich

- W porównaniu do wyników uzyskanych w badaniach w ubiegłym roku, widać wyraźnie wzrost deklaracji konsumpcji polskich superowoców . Chociaż czasami takie deklaracje są nieco „na wyrost” – to można je odczytać jako zwiastuny przyszłego zainteresowania i zwiększenia konsumpcji, a może nowych trendów- mówi Urszula Krassowska, Dyrektor Zarządzający Public Division, Kantar Polska.

 Wyniki deklaracji konsumpcji w październiku należy odnieść do wyników sprzed roku. Najbardziej zyskała borówka, aronia, truskawka i minikiwi.

TOP 4 najchętniej spożywanych owoców miękkich 

Borówka zyskała 30%. Na początku października br. 30% Polaków zadeklarowało, że jadło borówki, w tygodniu poprzedzającym badanie. Rok wcześniej to było 23%. Daje to wzrost o 7 p.p, czyli 30%.

W przypadku aronii mowa o wzroście deklaracji konsumpcji o 29%. W październiku 18% Polaków, rok temu 14%, wzrost o 4 p.p., czyli 29%.

Trzecia wśród owoców jagodowych truskawka zanotowała wzrost o 18%. Na początku października 2021 roku jadło truskawki 20% Polaków. W październiku 2020 roku konsumpcję deklarowało 17%, wzrost o 3 p.pl, czyli o 18%.

Systematycznie rośnie konsumpcja i zasięg dystrybucji polskiego minikiwi. W październiku 2020 roku 11% Polaków deklarowało spożycie minikiwi, w październiku 2021 roku już 12%. Potwierdza to skalę penetracji rynku. 1 p.p. oznacza tu wzrost o 9%. Ten wyniki daje minikiwi czwarte miejsce.

Badanie zrealizowano w dniach 8-13 października 2021 r., na reprezentatywnej próbie 1002 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Wywiady bezpośrednie w domach respondentów (CAPI).






 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Sady Ogrody - Google News Obserwuj nas w Google News

WIĘCEJ NA TEMAT

Z INNEJ SKRZYNKI

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI