Polacy doceniają żywność lokalną i nieprzetworzoną

Autor: www.sadyogrody.pl 26 sierpnia 2021 14:03

Polacy doceniają żywność lokalną i nieprzetworzoną 83% kupujących prosto od rolników docenia lepszą jakość produktów/ fot. shutterstock

Co czwarty konsument kupuje żywność bezpośrednio od rolnika, z czego 83% zauważa jej lepszą jakość – wskazuje raport Accenture i Stowarzyszenia „ASAP”. Szansą na upowszechnienie kupowania produktów lokalnych i bio jest rozwój e-commerce i związany z nią rozwój asortymentu wirtualnych sklepów, szczególnie widoczny w pandemii.

  • Tylko w sklepie internetowym Farmy Świętokrzyskiej sprzedaż w 2020 roku wzrosła o ponad 100%
  • Eksperci przyznają, że klienci, którzy raz zdecydowali się na zakupy świeżych warzyw i owoców online, regularnie je ponawiają.

- Świeże produkty BIO pochodzące prosto od rolników są nie tylko smaczniejsze, co zauważają klienci, ale też bogatsze w wartościowe składniki. Ich droga z pola na stół jest zdecydowanie krótsza, dzięki czemu zachowują więcej witamin i minerałów. Nie są też zabezpieczone żadnymi środkami ochrony. Konsumenci są tego coraz bardziej świadomi, dlatego sieci handlowe w swojej komunikacji chętnie podkreślają lokalne pochodzenie produktów. Coraz więcej takich artykułów oferują także sklepy internetowe. Na przykładzie naszego sklepu obserwujemy, że klienci, którzy raz zamówili świeże produkty prosto z naszych upraw chętnie po nie wracają. Obawa przed popsuciem takiej żywności w transporcie jest coraz mniejsza. Dlatego prognozujemy, że rynek ekologicznych warzyw i owoców może rosnąć nawet o 15-20% w ciągu roku – mówi Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Zakupy prosto od rolnika przez internet

Klienci chcą kupować lokalną, nieprzetworzoną żywność, w tym szczególnie świeże warzywa i owoce. Nie każdy ma jednak blisko sklep z ekologiczną żywnością czy dostęp do upraw okolicznych rolników. Dlatego na popularności zyskują sklepy internetowe z tego typu produktami spożywczymi. Z analizy PwC wynika, że sprzedaż żywności online w latach 2019-2020 wzrosła o ponad 57%, a do 2026 roku urośnie jeszcze o niemal 29%. Rynek e-grocery, czyli zakupów świeżych produktów spożywczych przez internet, rozwija się najszybciej ze wszystkich segmentów e-commerce. Jak wskazują eksperci Farmy Świętokrzyskiej, ten wzrost nie powinien zostać zachwiany, choć oczywiście mogą na niego wpływać takie czynniki jak m.in. utrzymująca się niepewność związana z pandemią czy rosnąca inflacja.

- Polscy rolnicy mają do zaoferowania klientom nie tylko świeże lokalne produkty, ale część z nich inwestuje także we własne przetwórnie, w których z warzyw i owoców powstają np. dania obiadowe, pasty kanapkowe, czy kiszonki. Wiele z nich można kupić bezpośrednio w internecie. Takie produkty gotowe okazały się np. świetnym rozwiązaniem na niepewne czasy pandemii, bo dzięki naturalnym metodom konserwacji dłużej zachowują swoją świeżość – dodaje Łukasz Gębka.

E-commerce szansą dla lokalnych biznesów

W internecie swoje produkty sprzedaje obecnie około 150 tys. różnych polskich przedsiębiorstw. Nadal jednak liczba sklepów internetowych w porównaniu do liczby mieszkańców w Polsce jest niższa niż w wielu krajach Europy Zachodniej. Dlatego, jak wskazują eksperci PwC, sprzedaż online w Polsce ma wciąż dużą przestrzeń do rozwoju. Przyspiesza go także pandemia i zmieniające się zwyczaje konsumentów. Ponad 74% Polaków po zakończeniu pandemii zamierza utrzymać poziom zakupów internetowych, a 10% chce je nawet zwiększyć.

Produkty spożywcze - dodaj ogłoszenie sprzedaży na GieldaRolna.pl!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.