Plantatorzy pokazują ile warzyw i owoców powinien zawierać zdrowy posiłek

Autor: www.sadyogrody.pl/PR 16 października 2020 12:22

Plantatorzy pokazują ile warzyw i owoców powinien zawierać zdrowy posiłek Warzywa i owoce powinny stanowić dziś już połowę tego, co jemy./fot.PR

- Podsumowując: nie można udawać, że owoce wrysowane w „talerze żywieniowe” zostaną zauważone. To nie ma pokrycia w codziennym życiu. Takie podejście nie poprawi poziomu ich konsumpcji i za jakiś czas podważy praktyczność talerza. Dodanie owoców tuż przy talerzu, ułatwi prezentacje takich ofert jak: jedno jabłko codziennie, filiżanka owoców jagodowych codziennie czy szklanka soku codziennie -mówi Maciej Dolata, INSPIRE smarter branding.

Producenci ponad 30 gatunków owoców i warzyw uznali, że zmiana Piramidy na Talerz poprawi czytelność rekomendacji żywieniowych. Talerz w połowie wypełniony warzywami, obok którego widzimy owoce, pozwala sugestywniej pokazać rekomendowany udział tych produktów w zdrowym żywieniu.

- Chcemy uczynić z połówki talerza* rodzaj mantry. Jest kluczem do wzrostu konsumpcji. Powinniśmy mówić o drodze „z pola na talerz”, pokazywać na nim przepisy, promować wskaźnik „Wczoraj na talerzu”. Stworzyliśmy go wraz z firmą Kantar i badamy od ośmiu miesięcy. To dzięki niemu wiemy, że co szósty Polak je warzyw i owoców tyle ile zalecają dietetycy. Czy trzeba większej motywacji do działania? – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

- Postawiliśmy na talerz*. Sądzimy, że sprawdzi się jako symbol upowszechniania przepisu na większy udział owoców i warzyw w naszym jadłospisie. Za tym pomysłem pójdzie cały system identyfikacji wizualnej. Cała sektorowa komunikacja będzie zmienić percepcję: warzywa owoce w dużych ilościach to jedzenie dla nielicznych, np. wegan, na: warzywa i owoce to jedzenie dla wszystkich, jedzenie dobre dla każdego człowieka. Ilość warzyw i owoców na talerzu będzie dobrym miernikiem zmian w naszym żywieniu - mówi Maciej Dolata z INSPIRE smarter branding.

Plantatorzy stawiają na współpracę. Postanowili aktywniej budować wizerunek sektora jako nowoczesnego pracodawcy, a polskich warzyw i owoców, jako produktów wysokiej jakości. Tak byśmy jako konsumenci lepiej zrozumieli racjonalne przewagi naszej żywności, w tym walory produktów lokalnych.

Obok uzgodnień związanych ze strategią komunikacji, powstał system identyfikacji wizualnej dla promocji owoców, warzyw i ich przetworów.

- Dwa aspekty współpracy z sektorem cieszą nas szczególnie. Pierwszy to wyjątkowość tego przedsięwzięcia. Sektor warzywno-owocowy jest niezwykle zróżnicowany, ale mimo tego udało się nam wszystkim stworzyć ciekawy, unifikujący język wizualny. Mamy identyfikację, która łączy nie pozbawiając różnic. Drugi aspekt to pozytywny wpływ na nawyki żywieniowe Polaków. Większa ilość warzyw i owoców to po prostu lepsze samopoczucie i zdrowie nas wszystkich - mówi Mirosław Kliś, Studio Otwarte.

Przedstawiciele wiodących gatunków zapowiedzieli integrację wokół wypracowanej strategii komunikacji i wdrożenie nowej identyfikacji w realizowanych przez siebie działaniach. System będzie służył wszystkim działaniom informacyjno-edukacyjnym finansowanym ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. M.in. kampanii „Czas na polskie superowoce” realizowanej przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!” realizowanej przez Federację Branżowych Związków Producentów Rolnych czy kampanii „Moc Polskich Warzyw” realizowanej przez Zrzeszenie Producentów Papryki RP. System jest jednak tak pomyślany aby mógł z niego w przyszłości korzystać każdy gatunek.

WIĘCEJ NA TEMAT

WARZYWA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.