
Konsumenci wolą coraz mniejsze odmiany pomidory. Są skłonni zapłacić więcej za ten rodzaj pomidorów – informuje serwis freshplaza.com.
Komisja Europejska przedstawiła swoje prognozy na najbliższe dziesięć lat w zakresie produkcji i marketingu owoców i warzyw, koncentrując się na pomidorach.
Analitycy twierdzą, że europejska produkcja przekroczy 16 milionów ton, z czego 40% przeznacza się na świeże spożycie, a resztę na przetwarzanie. Raport mówi, że producenci z północno-zachodniej Europy mogą być w dużej mierze odpowiedzialni za ten wzrost.
Spożycie świeżych pomidorów pozostało praktycznie na tym samym poziomie w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Europejczycy konsumują około 14 kg pomidorów na mieszkańca rocznie; liczba ta może nieznacznie spaść (-0,5%), do około 13,6 kg na mieszkańca rocznie, do końca następnej dekady.
Według badań konsumenci wolą coraz mniejsze pomidory. Małe formaty zyskują na popularności, poparte zobowiązaniem producentów i firm marketingowych do poprawy smaku, jakości i bezpieczeństwa żywności. Konsument jest skłonny zapłacić więcej za ten rodzaj pomidorów.
Jeśli chodzi o import, 72% przybywających na rynek europejski pomidorów pochodzi z Maroka, a 18% z Turcji. Prognozuje się, że import ten wzrośnie o 0,4% rocznie.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CHF
4,66 0,58%
GBP
5,21 0,27%
USD
4,22 0,39%
ON
6,09 3 gr
LPG
2,95 -3 gr