Wysokie ceny barierą dla rynku żywności ekologicznej w Polsce

Autor: portalspozywczy.pl 11 września 2021 16:47

Wysokie ceny barierą dla rynku żywności ekologicznej w Polsce Żywność ekologiczna jest droższa niż konwencjonalna ponieważ jej produkcja i dystrybucja jest droższa. / fot. shutterstock

Żywność ekologiczna jest droższa niż konwencjonalna ponieważ jej produkcja i dystrybucja jest droższa. Tylko w przypadku cen skupu mleka ceny mleka organicznego są średnio o ok. 30 proc. wyższe niż mleka konwencjonalnego - mówił Jakub Olipra, Ekonomista, CreditAgricoleBank Polska na 18. Forum Spółdzielczości Mleczarskiej w Białymstoku.

Wysokie ceny są barierą dla rynku żywności ekologicznej w naszym kraju. Istnieje dodatnia nieliniowa zależność pomiędzy poziomem zamożności, a udziałem żywności ekologicznej w wydatkach na żywność ogółem. Nawet w najbogatszych krajach udział tej kategorii w wydatkach na żywność ogółem nie przekracza 10 proc.

Jakub Olipra zwrócił uwagę, że konsumenci dokonując decyzji pomiędzy zakupem dwóch produktów poza własnymi preferencjami patrzą na stosunek ich cen, nie poziomy cen. - Nie trzeba zwiększać dochodów konsumentów by pobudzić konsumpcję droższego dobra. Wystarczy poprawić stosunek jego ceny do dobra tańszego, co uruchomi efekt substytucyjny - uważa ekonomista.

- Aby zwiększyć spożycie żywności ekologicznej należy poprawić stosunek jej ceny do żywności konwencjonalnej. W tym celu poprzez odpowiednią interwencję polityki gospodarczej należy podrożyć produkcję żywności konwencjonalnej i potanić produkcję żywności ekologicznej – takie podejście prezentuje Europejski Zielony Ład.

Więcej na www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.