W pandemii więcej konsumentów stawia na kiszonki

Autor: www.sadyogrody.pl 10 grudnia 2021 11:16

W pandemii więcej konsumentów stawia na kiszonki 28 proc. konsumentów żywności ekologicznej stawia na kiszonki/ fot. shutterstock

W pandemii wielu Polaków zaczęło bardziej dbać o zdrowie i kupować produkty spożywcze lepszej jakości. Z badania Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków” wynika, że 1 na 10 konsumentów żywności ekologicznej w ostatnich miesiącach zwiększył częstotliwość takich zakupów. Z tego ponad dwie trzecie stawia na świeże owoce i warzywa, a 28 proc. na kiszonki.

Zwiększa się asortyment kiszonych warzyw

- Pandemia mocno wpływa na zwyczaje zakupowe Polaków i co ważne, są to zmiany na lepsze. Dużo chętniej kupujemy certyfikowaną żywność ekologiczną. Już w pierwszym roku „covidowym” sprzedaż naszych produktów znacznie wzrosła i ten trend się utrzymuje. Z kolei kanały sprzedaży, które upodobali sobie Polacy, to przede wszystkim dyskonty i sklepy internetowe. By dalej zwiększać świadomość ekologiczną i odpowiadać na potrzeby konsumentów, produkty BIO muszą być „pod ręką”. Ważne jest również urozmaicanie asortymentu, tak aby każdy znalazł coś dla siebie. Hitem ostatnich miesięcy są kiszonki, dlatego do naszej oferty przedświątecznej włączyliśmy BIO Kapustę kiszoną z kminkiem - mówi Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Polacy kupują produkty ekologiczne

Już 86 proc. Polaków przynajmniej raz na jakiś czas kupuje produkty ekologiczne – wynika z raportu Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków”. Wśród nich 12 proc. przyznaje, że zwiększyło częstotliwość takich zakupów w pandemii. Stawiają głównie na BIO owoce i warzywa, ale wysoko znajdują się również kiszonki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.