W pandemii więcej konsumentów stawia na kiszonki



www.sadyogrody.pl - 10 grudnia 2021 11:12


W pandemii wielu Polaków zaczęło bardziej dbać o zdrowie i kupować produkty spożywcze lepszej jakości. Z badania Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków” wynika, że 1 na 10 konsumentów żywności ekologicznej w ostatnich miesiącach zwiększył częstotliwość takich zakupów. Z tego ponad dwie trzecie stawia na świeże owoce i warzywa, a 28 proc. na kiszonki.

Zwiększa się asortyment kiszonych warzyw

- Pandemia mocno wpływa na zwyczaje zakupowe Polaków i co ważne, są to zmiany na lepsze. Dużo chętniej kupujemy certyfikowaną żywność ekologiczną. Już w pierwszym roku „covidowym” sprzedaż naszych produktów znacznie wzrosła i ten trend się utrzymuje. Z kolei kanały sprzedaży, które upodobali sobie Polacy, to przede wszystkim dyskonty i sklepy internetowe. By dalej zwiększać świadomość ekologiczną i odpowiadać na potrzeby konsumentów, produkty BIO muszą być „pod ręką”. Ważne jest również urozmaicanie asortymentu, tak aby każdy znalazł coś dla siebie. Hitem ostatnich miesięcy są kiszonki, dlatego do naszej oferty przedświątecznej włączyliśmy BIO Kapustę kiszoną z kminkiem - mówi Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Polacy kupują produkty ekologiczne

Już 86 proc. Polaków przynajmniej raz na jakiś czas kupuje produkty ekologiczne – wynika z raportu Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków”. Wśród nich 12 proc. przyznaje, że zwiększyło częstotliwość takich zakupów w pandemii. Stawiają głównie na BIO owoce i warzywa, ale wysoko znajdują się również kiszonki.