Soki NFC motorem napędowym kategorii

Autor: www.portalspozywczy.pl 20 września 2021 12:29

Soki NFC motorem napędowym kategorii Soki NFC stale się rozwijają; fot. unsplash.com

W ostatnich latach notowaliśmy wzrost spożycia soków tłoczonych, w opakowaniach bag-in-box, z lokalnych owoców, głównie jabłek i różnych mieszanek z innymi owocami czy warzywami. Teraz soki NFC są coraz częściej spotykane i kupowane także w mniejszych opakowaniach. Kategoria stale się rozwija.

W ostatnich latach spożycie soków w kraju lekko dołuje. Tego typu produkty ustępują miejsca innym napojom i wodom mineralnym. Nie inaczej było w pandemii, kiedy odwołano wszelkie spotkania, imprezy, a konsumpcja przeniosła się do domowego zacisza. Istnieje jednak kategoria soków, która w wielu krajach Europy, w tym również w kraju, nie poddała się tym trendom. To soki NFC (nie z koncentratu) – prawdziwa „perełka” rynkowa.

Ekstraktu soków NFC nie można korygować poprzez rozcieńczanie ich wodą lub dodawanie soku zagęszczonego. Czym różni się sok NFC od tego tradycyjnego? Z punktu widzenia technologicznego sok NFC jest uzyskany w procesie tłoczenia i nie jest poddawany procesowi enzymacji soku, klarowania, filtracji i zagęszczania. Po wytłoczeniu sok jest dekantowany mechanicznie lub sedymentowany, a następnie pasteryzowany w niskiej temperaturze. Proces pasteryzacji jest skrócony do minimum, dzięki czemu sok po pasteryzacji pozostaje bogaty w bukiet smakowy oraz wartości odżywcze.

Z punktu widzenia żywieniowego soki NFC są zdecydowanie bardziej wartościowe od soków odtwarzanych. Dostarczają organizmowi dużo więcej witamin, minerałów, błonnika pokarmowego, pektyn oraz wielu bardzo ważnych dla naszego zdrowia substancji, o charakterze antyoksydantów (głównie antocjanów, flawonoidów i innych polifenoli).

Wszystko to powoduje, że soki NFC to produkt, którego oczekuje krajowy konsument.

Aby sprostać jego wymaganiom stale rozszerzana jest dostępność oraz nowe formaty opakowań. Z pomocą producentom w wyróżnieniu produktu przychodzą krajowe systemy jakości żywności tj.: Jakość Tradycja oraz Rolnictwo ekologiczne, których logotypy możemy spotkać  jedynie na  produktach wysokiej jakości.

Każda sieć handlowa ma już soki NFC w swojej ofercie. 

Kiedyś soki NFC były dostępne głównie w rodzinnych opakowaniach bag-in-box. Teraz są to także opakowania kartonowe, butelki szklane (większe i te mniejsze pojemności), a także – dzięki rozszerzaniu technologii aseptycznej wśród producentów – butelki PET, które wpisują się w zahamowany lekko przez lockdowny tryb życia w biegu (można je spakować do torebki lub plecaka).

- Rynek soków NFC to kategoria nieznana 10 lat temu. Zaczynając produkcję tych soków, opieraliśmy się na intuicji, nie na wskaźnikach. Wykonaliśmy gigantyczną pracę w celu edukacji handlowców, zarówno naszych jak i sklepowych, a na końcu potencjalnych klientów. Zaczynaliśmy od soków bag-in-box 5-litrowych, dziś naszą gamę smaków i opakowań można obejrzeć i zamówić pod adresem www.zdrowysok.com – mówi Waldemar Żółcik, prezes firmy Activ, produkującej soki NFC Royal Apple.

W którą stronę będzie rozwijał się rynek soków NFC? Patrząc na ofertę firmy Activ, z pewnością konsumenci mogą się spodziewać nowych, ciekawych smaków. Wkrótce popularność mogą zyskać soki z domieszką rzadkich owoców (aronia, jagoda kamczacka) lub warzyw (np. buraków) oraz produkty z certyfikowanych owoców i warzyw BIO.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.