Sante: Świadomość Polaków dotycząca ekologicznej żywności jest bardzo niska



www.portalspozywczy.pl - 25 czerwca 2018 10:17


- Konsumenci muszą mieć wiedzę dlaczego warto sięgać po eko żywność, która jest wolna od pestycydów, herbicydów, nie jest modyfikowana genetycznie, która droższa od konwencjonalnej – od 20 do 200 proc. Muszą też wiedzieć jak zlokalizowac produkt ekologiczny na sklepowej półce, że musi być oznaczony zielonym listkiem, musi mieć numer identyfikacyjny jednostki certyfikującej i informację o miejscu pochodzenia z UE czy spoza UE - mówił podczas ING FOOD & RETAIL ROUND TABLE Zbigniew Kozłowski, dyrektor ds. rozwoju w Sante.

Wartość rynku żywności eko na świecie szacuje się na ok. 76,6 mld EUR, 90 proc. sprzedaży jest kierowana do USA i UE. - Największym rynkiem eko są Stany Zjednoczone, wartość tego rynku szacuje się na ok. 39 mld EUR, niemieckiego na ok. 9,5 mld EUR a francuskiego ok. 6,7 mld EUR. Największą dynamiką wzrostu rynku ekologicznego może pochwalić się Irlandia (22 proc. rok do roku), a największym udziałem w segmencie FMCG Dania (10 proc.) - dodaje Zbigniew Kozłowski.

W Polsce rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 1 mld zł, co stanowi zaledwie 0,3 proc. w całej sprzedaży FMCG.

- Podczas gdy w Szwajcarii per capita na żywność organiczną wydaje się 234 EUR, to w Polsce przeciętny Polak wydaje na eko-jedzenie ok. 4 EUR rocznie. Mamy więc naprawdę sporo do nadrobienia, rynek jest mocno wzrostowy. To nie jest chwilowa moda ale stały, długotrwały trend - dodaje dyrektor ds. rozwoju Sante.

I wskazuje czynniki determinujące wzrost tego rynku: świadomość, dostępność i zamożność.

Więcej czytaj w serwisie www.portalspozywczy.pl.