
Rynek cydru w marcu 2021 roku zanotował pierwsze od wielu miesięcy wzrosty – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, której udział w tym rynku wzrósł już do około 80 proc.
- Rynek cydru za ostatnie 12 miesięcy nadal notował spadki, na tym tle marzec był pierwszym od dawna miesiącem wzrostu kategorii – mówi Robert Ogór.
- Sprzedaż Cydru Lubelskiego rosła dzięki zwiększaniu udziału w kategorii, który osiągnął ok. 80 proc. Na rynkach zagranicznych naszej Grupy działamy w oparciu o marki lokalne. Cydr Lubelski natomiast eksportujemy do kilku krajów - dodaje prezes Ambry, która parę lat temu miała około 50-60 proc. udziału w rynku cydru.
Boom na cydr zaczął się w Polsce około siedem lat temu, gdy Grupa Ambra w połowie 2013 roku z przytupem weszła na rynek z Cydrem Lubelskim i mocno rozsławiła tę kategorię. Sprzedaż cydru od tamtego momentu gwałtownie rosła, a coraz więcej producentów win i piwa zaczęło dostrzegać w tej kategorii szanse na rozwój. Jednak dynamiczne wzrosty ustały, a w 2017 roku cydr zanotował 11-proc. spadek. Od tamtej pory rynek systematycznie dołuje.
Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CHF
4,72 -0,62%
GBP
5,32 -0,23%
USD
4,33 -0,50%
ON
6,81 -20 gr
LPG
3,12 -4 gr