Rynek cydru mocno się kurczy od kilku lat - czy jest szansa na wzrosty tej kategorii?

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 02 października 2020 11:49

Rynek cydru mocno się kurczy od kilku lat - czy jest szansa na wzrosty tej kategorii? Boom na cydr zaczął się w Polsce około siedem lat temu/ fot. shutterstock

Cydr. Mimo, że znany w naszym kraju od wieków, to jednak jego fenomen rozbłysł dopiero kilka lat temu. Niestety chwilę potem kategoria doświadczyła bolesnego upadku. Od paru lat rynek cydru mocno się kurczy i nie widać szans na powrót fenomenalnych zwyżek kategorii, w której Polska mogłaby być potęgą z racji tego, że jest największym w Europie i trzecim na świecie producentem jabłek - czytamy na www.portalspozywczy.pl.

Boom na cydr zaczął się w Polsce około siedem lat temu, gdy w połowie 2013 roku z przytupem weszła na rynek z Cydrem Lubelskim Grupa Ambra i mocno rozsławiła tę kategorię. Sprzedaż cydru gwałtownie rosła i coraz więcej producentów win i piwa zaczęło dostrzegać w niej szanse na rozwój. Jednak dynamiczne wzrosty ustały, a w 2017 roku cydr zanotował 11-proc. spadek. Od tamtej pory rynek systematycznie dołuje.

Cydr został boleśnie dotknięty przez potężną konkurencję ze strony piwa, które odebrało mu konsumentów na rzecz piw lepszej jakości, ale też cydropodobnych w smaku napojów piwnych. Ponadto ograniczenia prawne skutecznie wstrzymują rozwój tej kategorii w naszym kraju. Do czynników hamujących czy wręcz dołujących kategorię cydru doliczyć trzeba jego stosunkowo wysoką cenę, zakaz reklamy, która w przypadku piwa jest możliwa, a także wyższą akcyzę. Ponadto branża HoReCa dla cydru nie była zbyt łaskawa, a w czasach pandemii to i piwo kiepsko sobie radzi.

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.