Prezes Helio: Rynek surowca w bakaliowej branży charakteryzuje duża zmienność



www.sadyogrody.pl/ www.portalspozywczy - 03 listopada 2017 12:37


- Z tego względu mamy bardzo szerokie, zdywersyfikowane portfolio asortymentów. Póki co sytuacja wydaje się być stabilna, nie mniej warto uwzględnić także ryzyko walutowe. Praktycznie wszystkie bakalie importujemy bowiem bezpośrednio, a większość płatności odbywa się w dolarach amerykańskich. W naszej branży sytuacja w dziale zakupów jest zatem nad wyraz dynamiczna, zatem cały czas trzeba trzymać rękę na pulsie i korzystać z know-how dotychczasowych 25 lat doświadczeń - mówi Leszek Wąsowicz, prezes Helio.

- Rynek bakalii w Polsce cały czas się rozwija. Bakalie są bardzo wdzięcznym tematem, ich konsumpcja jest teraz w modzie a Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Dlatego Helio od lat angażuje się w szereg projektów promujących zdrowy tryb życia i żywienia. Poza ekspertami w zakresie marketingu, współpracujemy m.in. z Zakładem Żywienia Człowieka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Polskim Stowarzyszeniem Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej - wylicza prezes Helio.

Jego zdaniem branża bakaliowa wbrew pozorom nie jest prostym biznesem. - Jesteśmy na rynku już 25-lat, więc mimo rosnącej mody na bakalie, widziałem już wiele bardziej i mniej spektakularnych biznesowych rozczarowań. Warto zatem stawiać na sprawdzonych partnerów, z transparentną sytuacją finansową i stabilną strukturą właścicielską - dodaje Leszek Wąsowicz.

Wraz z modą na bycie fit, eksplodowała też moda na bakalie doskonale wpisujące się w zdrowy tryb życia. - Nic dziwnego, wszak są prawdziwą bombą pozytywnych wartości odżywczych, a do tego kuszą smakiem. Niska zawartość sodu, bogate w błonnik, białko roślinne, potas, witaminy, liczne składniki mineralne, czy niski indeks glikemiczny – to najczęściej wymieniane atuty przez dietetyków. Sprawdzają się zatem w dietach niskosodowych, redukcyjnych, polecane dla sportowców , diabetyków, czy osób zmagających się z miażdżycą, czy nadciśnieniem. Szeroki wachlarz smaków i możliwości powoduje, że każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie - zapewnia Leszek Wąsowicz.

Helio co roku wchodzi na rynek z kilkoma nowościami. - Są one spójnymi z konsekwentnie realizowaną strategią budowania zdrowej marki Helio. Idąc za ciosem w tym roku weszliśmy mocniej w kategorię przekąsek, rozszerzając asortyment o nową grupę produktową, tj. batony zbożowe, które produkowane są z pożądanych obecnie przez konsumentów składników bakaliowo-zbożowych. Ich bazą są m.in. płatki owsiane, czy płatki z pełnych ziaren zbóż, zaś dodatki oparte są na naturalnych składnikach, np. czekoladzie, czy naturalnym miodzie, a nie ich substytutach. Niezależnie od rozwoju oferty asortymentowej, w najbliższym czasie priorytetem będą dalsze inwestycje w markę - mówi Leszek Wąsowicz.