Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas szansa

Autor: www.portalspozywczy.pl 21 stycznia 2021 13:05

Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas szansa Oryginalny Sok: Podatek cukrowy to dla nas szansa/ fot. materiały prasowe

- Po wprowadzeniu podatku cukrowego ceny soków NFC są porównywalne do napojów, co zdecydowanie jest dla nas szansą. W połączeniu z edukacją konsumentów oraz coraz większym trendem na czytanie etykiet otwiera przed nami wiele możliwości i stawia ciekawe perspektywy - mówi Krystian Krystoforski, manager ds. marketingu i PR w firmie Biurkom Flampol, która jest właścicielem marki OryginalnySok.

Podatek cukrowy to wyrok czy szansa dla firmy takiej jest Wasza - Biurkom Flampol Sp. z o.o. i marki Oryginalny sok oraz OryginalnaSpiżarnia? 

Zdecydowanie szansa. Soki NFC które zgodnie z prawem nie mogą wprost informować konsumentów o tym że nie ma w nich dodatku cukru lub barwników od samego początku toczą ,,bitwę’’ na półkach sklepowych ze sztucznymi dużo tańszymi produktami o wybór klienta, natomiast klient zastanawia się dlaczego litrowa butelka soku NFC kosztuje 8 – 10 zł a obok stoi półtora litrowy karton gdzie też jest napisane 100% i kosztuje 4 zł. Po wprowadzeniu podatku cukrowego ceny soków NFC są porównywalne do napojów co zdecydowanie jest dla nas szansą a w połączeniu z edukacją konsumentów oraz coraz większym trendem na czytanie etykiet otwiera przed nami wiele możliwości i stawia ciekawe perspektywy.

Jak 2020 zweryfikował strategię firmy i plany rozwoju – planowaliście rozwój nowej marki – czy to był dobry czas na jej wprowadzenie na rynek? Jak do tego podeszła firmy, rynek a jak konsumenci?

Marka OryginalnaSpiżarnia to naturalne produkty, które możemy pamiętać ze spiżarni naszych babć. W naszej ofercie znajdują się m.in. danie gotowe takie jak żurek czy barszcz, miody ale przede wszystkim przetwory owocowe 100% owoców, 0% cukru. Start marki zaplanowany był na połowę marca czyli na okres kiedy w Polsce został wprowadzony pierwszy lockdown co spowodowało że musieliśmy zmienić plany i nasze produkty zaczęły pojawiać się w sklepach dopiero w II połowie czerwca a realnie od września zaczęliśmy na 100% wprowadzać naszą nową markę OryginalnaSpiżarnia co daje nam 6 miesięcy opóźnienia.

Oczywiście ma to spory wpływ na rozwój tej marki oraz sprzedaż ale pierwsze opinie z rynku są bardzo pozytywne, zwłaszcza dotyczące naszych przetworów. Klienci którzy posmakują tych produktów opowiadają nam że poczuli się jak w dzieciństwie, kiedy w ogródku dziadków zjadali owoce prosto z krzaków i czegoś takiego na rynku do tej pory nie było. To chcieliśmy osiągnąć poprzez zamknięcie owoców w słoiku i osłodzenie ich sokiem z winogron zamiast cukrem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI