Markety korzystają na wzrostach sprzedaży eko-żywności

Autor: Puls Biznesu 22 sierpnia 2018 10:52

Markety korzystają na wzrostach sprzedaży eko-żywności fot. shutterstock

Silnie rosnący, perspektywiczny — tak o rynku żywności ekologicznej niezmiennie od lat mówią eksperci, producenci i dystrybutorzy. Jednak wyniki firm, przynajmniej tych notowanych na parkiecie zupełnie temu przeczą – informuje Puls Biznesu.

Symbio, ekologiczny przetwórca owoców i warzyw, a także dystrybutor m.in. organicznych bakalii, kasz, ujawnił 28-proc. spadek sprzedaży detalicznej w II kwartale 2018 r. Z kolei Bio Planet, producent i dystrybutor żywności ekologicznej, w tym czasie wypracował 2-proc. wzrost sprzedaży. 

Zdaniem Bartosza Świderka, prezesa PolBioEco Polska, rynek jest cały czas bardzo atrakcyjny i rosnący, ale do głosu dochodzą coraz silniej duzi, spożywczy gracze, którzy budują drugą, ekologiczną nogę biznesu, a mają zupełnie inną pozycją negocjacyjną czy zaplecze finansowe. Z kolei Sylwester Strużyna, szef Bio Planet ocenia, że duża część wzrostu w segmencie produktów ekologicznych przeszła do dyskontów jak Lidl czy Biedronka, które zaczęły wprowadzać całkiem sporo bioproduktów. Z jednej strony nakręca to statystyki, ale z drugiej odbiera kawałek sprzedaży producentom i dystrybutorom — tak duże sieci zaopatrują się częściowo u nich, a częściowo kupują same przez centrale czy zlecają dostawcom produkcję towarów pod markami własnymi.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.