KUPS: niezbędna jest dalsza edukacja konsumentów (wideo)



www.sadyogrody.pl - 03 grudnia 2019 11:35


- Prowadzimy kampanię promocyjno-informacyjną, poprzez którą edukujemy konsumentów dlaczego warto sięgać po produkty oznaczone znakiem “Certyfikowany Produkt”. Daje on gwarancję wysokiego poziomu składników mineralnych i witamin – mówi Barbara Groele, Sekretarz Generalny KUPS.

{film;16299}

Jaki jest polski konsument? Czy prawdą jest to, o czym mówi wiele badań i statystyk, że konsumenci coraz bardziej interesują się produktami wysokiej jakości?

Tak, to oczywiście prawda. Konsument coraz bardziej jest świadomy, wyedukowany i poszukuje produktów, które są dla niego najlepsze.

A co to oznacza? Wszystko zależy od tego, czego konsument oczekuje od produktu, co rozumie pod pojęciem “jakości produktu”. Dla każdego produktu może to oznaczać co innego, ale jeżeli sprowadzimy to do produktów sokowniczych, to przede wszystkim szuka produktów naturalnych, otrzymanych z owoców, warzyw bez zbędnych dodatków takich jak konserwanty, barwniki, czy też cukier.

Czy konsumentom niezbędna jest edukacja w tym zakresie?

Tak, oczywiście - uważamy, że ciągła edukacja, jest najważniejsza, dlatego że na rynku komunikacja jest często bardzo sprzeczna. Konsument musi zadać sobie wiele trudu, by znaleźć właściwą informację dot. produktów spożywczych.

Staramy się ułatwić znalezienie tej informacji poprzez różnego typu edukacyjne projekty, w których informujemy naszych klientów co wolno dodawać do soków a czego nie wolno, że porcja soków może być jedną z pięciu porcji owoców i warzyw oraz to, że szklanka soku powinna być elementem codziennej zrównoważonej diety.

Dodatkowo, w ramach projektów, opracowaliśmy system jakości Certyfikowany Produkt po to, żeby ułatwić konsumentom wybór najbardziej wartościowych produktów sokowniczych. Ten system opiera się na takich podstawowych założeniach - oczywiście produkty muszą być bez zbędnych dodatków, ale również ten produkt musi być na tyle wartościowy, mieć taką zawartość witamin i składników mineralnych czy też innych fitoskładników, żeby móc uzyskać oświadczenie żywieniowe i zdrowotne.

Czy na rynku jest dużo tego typu produktów i czy konsumenci świadomie szukają właśnie tych certyfikowanych?

Dopiero zaczynamy wprowadzać ten system jakości, więc może nie ma na rynku dużo produktów z tym certyfikatem, ale za to znajdują się w stosunkowo wielu punktach sprzedaży, w wiodących sieciach handlowych - tam należy szukać produktów z etykietą “Certyfikowany Produkt”.

Prowadzimy również kampanię promocyjno-informacyjną, poprzez którą edukujemy konsumentów dlaczego warto sięgać po produkty oznaczone tym znakiem, ponieważ ten znak daje gwarancję wysokiego poziomu składników mineralnych i witamin.