Krajowe produkty w cenie. Soki od sadowników

Autor: www.sadyogrody.pl 15 listopada 2021 13:03

Krajowe produkty w cenie. Soki od sadowników Konsumenci cenią lokalne produkty; fot. shutterstock.com

Średnio połowa konsumentów w kraju twierdzi, że woli kupować produkty wytworzone przez lokalnych producentów niż przez międzynarodowe koncerny. W te trendy świetnie wpisują się soki wytwarzane przez sadowników.

Polacy lubią czytać etykiety, nie tylko po to, by sprawdzić skład produktu, ale również dowiedzieć się, gdzie powstał, a decyzje zakupowe zyskują na znaczeniu kiedy konsument może wybrać produkty wytworzone przez lokalnych producentów. Dzięki temu może podkreślić, że jest z konkretnej społeczności, a to co się dzieje dookoła niego nie jest mu obce i on - wybierając lokalne produkty - ma na to wpływ.

Z pomocą producentom w wyróżnieniu produktu przychodzą systemy jakości żywności tj.: krajowy - Jakość Tradycja oraz unijny - Rolnictwo ekologiczne, których logotypy możemy spotkać jedynie na produktach wysokiej jakości.

Około 2/3 polskich konsumentów deklaruje, że odnosi się bardziej przychylnie do firm, które jasno informują o tym gdzie, w jaki sposób i z jakich składników wyprodukowano ich produkt. W przypadku lokalnych małych firm ta komunikacja jest zdecydowanie bardziej przejrzysta, bo to też stanowi o wyjątkowości ich oferty.

- Jesteśmy autentycznym producentem, to element strategii, który zakłada permanentną kontrolę nad jakością produkcji. Zbieramy wiele nagród, ale najważniejsza jest dla nas opinia klientów – podkreśla Waldemar Żółcik, prezes firmy Activ, produkującej soki NFC Royal Apple.

Konsumenci pytani w licznych badaniach i panelach o to, czym kierują się, wybierając produkty lokalne, głównie wskazywali jakość i regionalny patriotyzm. Polacy chętnie wspierają małe, lokalne biznesy, w tym rolników, których praca jest powszechnie postrzegana jako bardzo ciężka. W ich przypadku zyski są mocno uzależnione od czynników zewnętrznych, m.in. od pogody. Produkty lokalne kojarzą się klientom z lepszą jakością, bo nie są sprzedawane na masową skalę. I to głównie motywuje polskiego konsumenta.

Activ to firma rodzinna, która powstała w 1996 roku. Ze względu na położenie i rodzinne tradycje, firma od samego początku działa w branży sadowniczej.

- Sami jesteśmy sadownikami i dobrze rozumiemy potrzeby innych producentów owoców. Naszym celem jest ugruntowanie opinii w Europie i na świecie o wysokiej jakości polskich jabłek – dodaje Waldemar Żółcik.

 Activ powstała w regionie uważanym za największy sad w Europie. To dodatkowo podbija jej pozycję jako owocowego i jabłkowego eksperta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.