Konsumenci zwracają uwagę na "czyste etykiety" przetworów warzywnych

$data.author.description Autor: Albert Katana/ www.sadyogrody.pl 20 sierpnia 2021 16:12

Konsumenci zwracają uwagę na "czyste etykiety" przetworów warzywnych "Czysta etykieta" jest istotna dla konsumentów przetworów warzywnych/ fot. Fb

- Nasze surowce to głównie warzywa od rolników i mąki z polskich upraw. Jak wiemy istnieje wiele czynników które co roku warunkują sytuację na rynkach tych produktów, dlatego istotne jest, aby posiadać sprawdzonych dostawców - zapewnia Monika Dobranowska-Puzia, quality manager firmy "KINGA".

Nadzór nad surowcami jest bardzo ważnym etapem produkcji, bowiem to skład gwarantuje poprawność produktu.

- Z naszymi dostawcami znamy się i współpracujemy od lat, jednak, jak to się mówi: " kontrola najlepszą formą zaufania" i w naszych relacjach to sprawdza się bardzo dobrze. Regularnie wykonujemy niezależne badania laboratoryjne dostarczanych surowców, sprawdzamy min. czy nie są skażone pestycydami, czy posiadają prawidłowe właściwości fizykochemiczne itp. Sami również przy dostawach dokonujemy analizy każdej partii surowców, czy są zgodne ze specyfikacją i wymogami jakie ustaliliśmy z dostawcą. Taki system się sprawdza. Ograniczenie łańcucha dostaw do niezbędnego minimum; rolnik - producent, to cel do jakiego staramy się dążyć. Mamy gwarancję jakości, możemy widzieć, jak surowiec powstaje oraz satysfakcję, że wspieramy tych, którzy są na początku tej wielkiej machiny - dodaje Monika Dobranowska-Puzia.

Czysta etykieta - potrzeba konsumentów

- Nasze produkty składają się jedynie z kilku składników, które są niezbędne w procesie produkcji. Na przykład wyroby takie jak kiszonki powstają w procesie naturalnej fermentacji, to dzięki niej produkty te są zdrowe i wartościowe. Oczywiście fermentacja to proces którego nigdy do końca nie da się opanować ponieważ jest wiele czynników które mogą wpływać na kiszenie i późniejszą żywotność produktu. Spójrzmy np. na sezonowość warzyw - buraków, które kiedy są młode mają inne walory smakowe, mają miękką skórę są twarde, mają świeży posmak. Starszy magazynowany burak ma więcej ekstraktu i słodyczy, za to jest bardziej miękki i ma bardziej ziemisty posmak. To samo warzywo z tych samych zbiorów "kisi" się trochę inaczej, oczywiście dzięki naturalnym procesom chemicznym, może też mieć inne walory smakowe. Niektórzy producenci aby "ustabilizować" produkt dodają do niego sztuczne ekstrakty, syropy z soku z buraka, ogromne ilości soli, pasteryzują itp. Dzięki temu wydłużają daty przydatności i ich produkty zawsze są takie same. Jednak my idziemy inną drogą: naturalnie fermentujemy produkt i pozwalamy się mu rozwijać - mówi Monika Dobranowska-Puzia.

Cały artykuł przeczytasz w Strefie Premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.