Handel ekożywnością powoli przenosi się do internetu

Autor: www.sadyogrody.pl / informacja prasowa 18 stycznia 2021 11:36

Handel ekożywnością powoli przenosi się do internetu Handel ekożywnością powoli przenosi się do internetu; fot. materiały prasowe

Wiedzę o ekologicznych produktach żywnościowych najchętniej czerpiemy z internetu, ale żeby je kupić wolimy najpierw zobaczyć towar – wynika z analiz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Produkty ekologiczne połowa Polaków raz w miesiącu kupuje na targowiskach i bazarach, podobny odsetek sięga po nie w dyskontach. Na zamówienie online decyduje się tylko ok. 4% Polaków. Pandemia może przełamać tę tendencję.

Dane Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że w 2020 roku sprzedaż jedzenia ekologicznego wzrosła w ich sklepie internetowym o 135% w porównaniu rok do roku. 

- Rozwój sprzedaży online produktów ekologicznych idzie w parze ze wzrostem świadomości konsumentów. Coraz szybciej przybywa osób, które chętnie czytają składy, patrzą na certyfikaty i sięgają po produkty bio. Cena przestaje być barierą. Wiadomo, że wyższy koszt produkcji ekologicznej podraża towar, ale klienci chcą płacić za jakość. Pandemia tylko przyspiesza ten trend. W 2020 roku sprzedaż produktów ekologicznych w Polsce wzrosła o około 30%. Natomiast w naszym sklepie internetowym w minionym roku zanotowaliśmy podwójny wzrost sprzedaży. Widzimy, że osoby, które raz zdecydowały się na zakupy żywności online i były zadowolone, wracają. Zakładamy zatem utrzymanie trendu wzrostowego  – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Z danych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że najwięcej konsumentów, bo ponad 50%, raz w miesiącu decyduje się na zakup ekologicznego jedzenia na targowisku lub bazarze. Na drugim miejscu są dyskonty, w których jedzenie bio kupuje ok. 45% zapytanych. Eksperci zakładają, że w większości przypadków są to pojedyncze produkty, ze względu na wciąż ograniczony asortyment. Podium zamykają sklepy specjalistyczne, takie jak piekarnia, które raz w miesiącu są źródłem ekologicznej żywności dla ok. 42% klientów. Kolejne miejsca zajmują sklepy osiedlowe, gospodarstwa ekologiczne i zakupy prosto od rolnika oraz hipermarkety i supermarkety. Do comiesięcznych zamówień takiego jedzenia online przyznaje się ok. 4% konsumentów.

Mimo że do zakupów żywności bio online Polacy dopiero się przekonują, to internet jest głównym źródłem wiedzy o takich produktach – wynika z analiz SGGW. Konsumenci szukają informacji przede wszystkim na portalach poświęconych tematyce żywieniowej, stronach internetowych producentów żywności ekologicznej i stronach sklepów internetowych. Ważnych opinii dostarczają im też rodzina i znajomi oraz etykiety produktów.

- Od poszukiwania informacji o produktach ekologicznych w internecie do ich zakupu droga nie jest daleka, dlatego można to uznać za kolejny aspekt sprzyjający zakupom takiej żywności online. Dodatkowo, w sieci dużo czasu spędzają młodzi ludzie, którzy są świadomi, interesuje ich weganizm, ochrona środowiska, zrównoważona produkcja i ograniczanie śladu węglowego – mówi Łukasz Gębka, Prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Chcesz kupić bądź sprzedać żywność ekologiczną? Sprawdź na gieldarolna.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.