Bracia Sadownicy: Chcemy przekonać Polaków, że warto jeść markowe owoce

Autor: PM, MB; www.sadyogrody.pl 06 sierpnia 2018 10:17

Bracia Sadownicy: Chcemy przekonać Polaków, że warto jeść markowe owoce fot. materiały prasowe

Można powiedzieć, że Adam Jędrzejewski i Paweł Szeroczyński wychowali się w sadzie. Ich rodzina zajmuje się uprawą jabłek w Śmiłowicach na Kujawach i to już od kilku pokoleń. Nikogo więc nie powinno dziwić, że młodzi sadownicy, wykorzystując swoje pochodzenie i doświadczenie, postanowili spróbować swoich sił w innowacyjnym przetwórstwie owoców pod szyldem Bracia Sadownicy.

Rodzice braci sadowników od lat prowadzą na Kujawach sady, tworząc grupę producencką Sadco, która dzisiaj dysponuje sadami o łącznej powierzchni ok. 300 hektarów. Grupa ma duże doświadczenie w uprawie owoców oraz ich handlu, bowiem sprzedaje swoje owoce zarówno w kraju jak i zagranicą. U nas uprawy są zróżnicowane pod względem odmianowym, to daje większe bezpieczeństwo. Specjalizujemy się w grupie odmian Gala, Idared, Champion i Jonagold – zapewniają bracia.

Młode pokolenie postanowiło stworzyć pierwszą polską markę jabłek oraz przetworów z tych owoców. Bracia wypuścili na rynek serię soków tłoczonych i napojów musujących w szklanych butelkach, a do tego nadali swoim owocom logo. Kompleksowe stworzenie marki od samej idei aż do realizacji zajęło im dwa lata. W tym czasie przeprowadzili szereg badań konsumenckich.

- Nasza marka to dla nas zobowiązanie do bycia uczciwym wobec naszych konsumentów. Jabłka są dla nas czymś zupełnie naturalnym, a nasza historia jest prawdziwa. Chcemy przekonać Polaków, dlaczego warto kupować markowe jabłka i przetwory. Nasze soki tłoczone i napoje z jabłek produkujemy sami - z naszych owoców oraz owoców naszych sąsiadów. Mając swoją tłocznię kontrolujemy proces produkcyjny od pola do stołu - zapewniają.

I dodają, że mają pomysły na kolejne produkty rzemieślnicze.

Obecnie produkty marki Bracia Sadownicy są dostępne już w wielu sklepach sieciowych takich jak Makro Cash&Carry, Lidl, Netto, Kaufland, Intermarche, Piotr i Paweł, Auchan, Żabka, sklepach detalicznych oraz na stacjach benzynowych Orlen. Jednak firma cały czas pracuje nad rozwojem dystrybucji, zwłaszcza tej w kanale tradycyjnym.

- Kierujemy nasze produkty do osób takich jak my, które są świadomymi konsumentami, odżywiają się zdrowo i czytają etykiety. Nasz konsument jest w sieci, jest aktywny w Social Mediach, głównie na Facebooku, dlatego i my tam działamy. Konsumenci są dzisiaj swego rodzaju detektywami, chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. Coraz częściej opisują pozytywne doświadczenia z produktami, ciekawe smaki, czy innowacyjne marki – zapewnia Aleksandra Głuchowska, dyrektor operacyjna w spółce Bracia Sadownicy.

Bracia Sadownicy są na początku drogi, więc wyzwań przed nimi jest sporo.

- Wprowadzamy na polski rynek innowacyjny napój na bazie soku tłoczonego, bez dodatku cukru, jakiego jeszcze nie było. Wyzwaniem jest więc zapoznanie konsumentów z nową kategorią. Sprzedaż markowych, świeżych owoców to również ogromne wyzwanie - dodają.

Zapytani o ceny owoców zapewniają, że w przypadku całego przedsiębiorstwa sadowniczego pracują na cenach tygodniowych. - Przy produkcji przetwórczej głównie pracujemy na kontraktach rocznych, które gwarantują nam stałą cenę i określone warunki handlowe. Oczywiście nie dotyczy to głównego surowca, jakim są świeże jabłka i każde wahania cenowe, które są bardzo częste na tym rynku, powodują, że raz jest lepiej, a raz gorzej. Jaka będzie cena w przyszłym roku - rynek to zweryfikuje. Ten rok pokazał, że cena jabłek potrafi nagle mocno pójść w dół bez przyczyny, by następnie mocno wzrosnąć. Wahania cenowe w tej kategorii to nie wyzwanie, a raczej sytuacja, z którą stale musimy się mierzyć - przyznają.

Za całym projektem sadowniczym z logo Bracia Sadownicy stoi łącznie ok. 140 osób –  przy produkcji jabłek pracuje około 110 osób, przy tłoczeniu jabłek kolejnych 20 osób, zaś na dział operacyjny i sprzedaż przypada 10 osób.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRZETWÓRSTWO

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.