
Ministerstwo Infrastruktury nie widzi możliwości, ani też powodów, do wyodrębnienia prawnego dróg transportu rolniczego.
Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało negatywnie na wniosek Krajowej Rady Izb Rolniczych, w którym samorząd domagał się wyodrębnienia prawnego dróg transportu rolniczego. Izby postulowały w nim: „Drogi na obszarach wiejskich, gdzie odbywa się produkcja rolnicza powinny być oznaczone odpowiednią tablicą informacyjną wraz z ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Pierwszeństwo na drodze transportu rolniczego powinny mieć zagwarantowane pojazdy rolnicze.”
Resort infrastruktury w odpowiedzi informuje, iż: "Minister Infrastruktury, działając na podstawie art. 244 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.), zawiadamia, że wniosek z dnia 28 października br. w sprawie dotyczącej wyodrębnienia prawnego kategorii dróg transportu rolniczego, został uznany za bezzasadny.”
Jak argumentuje ministerstwo, w myśl ustawy o drogach publicznych drogi są zaliczone do danej kategorii (gminne, powiatowe, wojewódzkie lub krajowe) ze względu na swoją funkcję w systemie sieci drogowej i z zasady może z nich korzystać każdy użytkownik, z wyjątkami określonymi w ustawie lub innych przepisach szczególnych.
Więcej na farmer.pl
CHF
4,71 -0,16%
GBP
5,28 -0,83%
USD
4,28 -1,04%
ON
7,65 2 gr
LPG
3,20 4 gr