MRiRW: nowa kadencja członków komisji zarządzających funduszy promocji

Autor: PAP 01 czerwca 2021 14:01

MRiRW: nowa kadencja członków komisji zarządzających funduszy promocji MRiRW: nowa kadencja członków komisji zarządzających funduszy promocji/fot. MRiRW

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dniem 1 czerwca br. powołał członków komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno-spożywczych na nową kadencję na lata 2021-2025 - poinformowało we wtorek ministerstwo rolnictwa.

Fundusze promocji zostały utworzone na mocy ustawy z maja 2009 r. Obecnie jest ich dziesięć (Fundusz Promocji: Mleka; Mięsa Wieprzowego; Mięsa Wołowego; Mięsa Końskiego; Mięsa Owczego; Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych; Owoców i Warzyw; Mięsa Drobiowego; Ryb), Fundusz Promocji Roślin Oleistych działa od 1 sierpnia 2019 r.

Każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą, składającą się z 9 członków (5 przedstawicieli producentów produktów rolno-spożywczych właściwych dla danego funduszu, 3 przedstawicieli przetwórców produktów rolno-spożywczych właściwych dla danego funduszu oraz 1 przedstawiciela Krajowej Rady Izb Rolniczych).

Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata. Do zadań komisji zarządzających należy m.in.: reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji wobec ministra rolnictwa i innych organów administracji publicznej; ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji; opracowywanie planu finansowego funduszu i sporządzanie sprawozdania rzeczowego funduszu.

Do obowiązków komisji należy także uchwalanie regulaminu danej komisji oraz opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji.

Fundusze mają wspierać marketing rolny, wzrost spożycia oraz promować produkty rolno-spożywcze. Na ten cel dysponują one pieniędzmi zebranymi ze sprzedaży zwierząt i płodów rolnych, rocznie jest to kwota rzędu 70 mln zł.

Do wpłat na Fundusz Promocji Mleka są obowiązane pierwsze podmioty skupujące w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego przez nie kilograma mleka, natomiast wpłaty na pozostałe fundusze promocji naliczane są w wysokości 0,1 proc. wartości od sprzedaży żywych świń, bydła, koni, owiec, drobiu, ryb, zboża, owoców i warzyw.

Administrowaniem funduszami promocji oraz obsługą rachunków bankowych poszczególnych funduszy zajmuje się Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

W związku z aktualnymi zasadami i ograniczeniami w organizowaniu spotkań, w związku z Covid-19, akty powołania członków komisji zarządzających poszczególnych funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, zostały wysyłane drogą pocztową na adresy organizacji, które zgłosiły kandydatów na członków komisji zarządzającej danego funduszu - poinformował resort.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRAWO I DOTACJE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.