Do 23.06. konsultacje dot. polityki promocyjnej produktów rolno-spożywczych UE

Autor: PAP 09 kwietnia 2021 09:03

Do 23.06. konsultacje dot. polityki promocyjnej produktów rolno-spożywczych UE KE rozpoczęła konsultacje w ramach przeglądu unijnej polityki promocji produktów rolno-spożywczych/ fot. shutterstock

Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje publiczne w ramach przeglądu unijnej polityki promocji produktów rolno-spożywczych, potrwają one do 23 czerwca br. - informuje w czwartek Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

  • Trwają konsultacje publiczne dotyczące polityki promocyjnej produktów rolno-spożywczych Unii Europejskiej
  • Tegoroczny budżet KE na politykę promocji produktów rolno-spożywczych wynosi 182,9 mln euro
  • Połowę budżetu  przeznaczono na promocję produktów organicznych, zrównoważonego rozwoju oraz spożycia owoców i warzyw

Celem konsultacji jest wysłuchanie opinii publicznej na temat możliwych wariantów polityki promocji oraz zebranie poglądów na temat tego, w jaki sposób polityka promocyjna może zwiększyć swój wkład w promowanie bardziej zrównoważonej produkcji i konsumpcji oraz bardziej zbilansowanej diety zgodnie ze strategiami Komisji Europejskiej "Od pola do stołu" i "Bioróżnorodność" oraz planem "Europa pokonująca raka".

Jak informuje na swojej stronie internetowej Krajowa Rada Izb Rolniczych, nowe podejście do polityki promocyjnej UE może wiązać się z zakończeniem promocji mięsa (nawet jeśli jest produkowane w sposób zrównoważony), wina oraz innych produktów i niektórych oznaczeń geograficznych, a promowane będą tylko zrównoważone owoce i warzywa.

Z informacji KOWR wynika, że obecnie polskie organizacje prowadzą kilka kampanii promocyjnych współfinansowanych ze środków UE. To np. kampanie: "Mięso o europejskiej jakości - kontynuacja", realizowana na rynkach Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Kanady, dotycząca wieprzowiny, wołowiny i przetworów mięsnych wytworzonych na bazie tych mięs; "Drób z europejskim paszportem" skierowana do obiorców w Chinach, Hongkongu i Japonii; "Indyk z Europy - pod skrzydłami jakości" realizowana w Czechach, Niemczech i na polskim rynku dotycząca mięsa drobiowego (indyczego).

Ponadto jeszcze trwają kampanie: "Bioeurope wysokiej jakości" przeznaczone do odbiorców w USA i Kanadzie dotycząca produktów ekologicznych; "Europa pełna smaków - tradycja i jakość", realizowana na rynkach Chin, Hongkongu, Japonii, Korei Płd. i Wietnamu, dotycząca mięsa wołowego, wieprzowego, drobiowego (świeżego, schłodzonego i mrożonego), owoców, warzyw; "Siła smaku, witamin i kolorów - poznaj jakość jabłek z Europy" realizowana na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Są to kampanie 2-3-letnie, a ich łączny budżet wynosi 15,7 mln euro. Najwięcej pieniędzy do wydania (ponad 4,9 mln euro) jest w ramach kampanii "Europa pełna smaków" realizowanej przez Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej/ Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw - Spółdzielnia osób prawnych.

Tegoroczny budżet KE na politykę promocji produktów rolno-spożywczych wynosi 182,9 mln euro. Około połowy budżetu przeznaczono na promocję produktów organicznych, zrównoważonego rozwoju oraz spożycia owoców i warzyw.

Komisja Europejska planuje przedstawienie propozycji zmian w polityce promocji w pierwszym kwartale 2022 r. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

PRAWO I DOTACJE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.