Związek Sadowników rusza z kampanią promującą owoce miękkie



www.sadyogrody.pl - 18 maja 2015 14:58


„Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” to kampania promocyjno-informacyjna realizowana przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej na rynkach pięciu krajów: Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech. Produkty objęte programem to europejskie owoce jagodowe, w tym truskawka, malina, porzeczka i borówka wysoka.

Celem kampanii jest podniesienie spożycia owoców jagodowych na rynku Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech o 8 proc., oraz wzrost świadomości na temat właściwości europejskich owoców jagodowych na tych rynkach.

Chodzi o zachęcenie konsumentów z innych krajów do częstszego spożywania promowanych produktów z uwagi na ich walory smakowe, odżywcze i jakość. A także wzbudzenie popytu na rynku i nakłonienie dystrybutorów do wzbogacenia oferty handlowej o promowany produkt.

Działania kierowane są głównie do: kobiet prowadzących gospodarstwa domowe, dzieci i młodzieży w placówkach szkolnych, lekarzy i dietetyków oraz przedstawicieli firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych i mediów.

W celach promocyjnych uruchomiono stronę internetową: power-fruits.eu.

Realizatorami kampanii – oprócz Związki Sadowników RP – są: Krajowe Stowarzyszenie Producentów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej oraz Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki.

Całkowity budżet kampanii wynosi około 4 mln euro netto. Program jest finansowany w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej, w 30 proc. z budżetu krajowego. Pozostałe 20 proc. wkładu własnego pozyskano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.