#saveinvisiblefood – europejska kampania na rzecz zapobiegania marnotrawieniu żywności

Autor: www.sadyogrody.pl/ IJHARS 25 lipca 2020 15:51

#saveinvisiblefood – europejska kampania na rzecz zapobiegania marnotrawieniu żywności Celem kampanii jest zwiększenie świadomości na temat marnowania żywności / fot. materiały prasowe

Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, organizacja promująca paneuropejską integrację gospodarczą, a także działająca od kilu lat na rzecz szerzenia świadomości i zapobiegania marnotrawieniu żywności, postanowiła rozpocząć kampanię, której celem jest zwiększenie świadomości na temat marnowania żywności oraz zachęcenie do redystrybucji i ponownego wykorzystywania produktów.

Kryzys spowodowany COVID-19 zaburzył równowagę w systemie żywnościowym. W przypadku świeżej żywności sytuacja jest szczególnie zła, na przykład na rynku mango lub awokado. 

Kryzys miał wpływ na ograniczenie kanałów zbytu, przepełnienie podaży z powodu zmniejszonego popytu w ograniczonym sektorze hotelarskim, restauracyjnym, gastronomicznym i żywienia zbiorowego, zamykanie rynków świeżej żywności oraz zmniejszoną ilość zamówień w sektorze świeżej żywności.

Obecnie w samej Europie 1000 pojemników pełnych awokado znajduje się w nadmiernych zapasach. Nie tylko ponad 1 mln kg awokado zostanie wyrzucone w ciągu najbliższych tygodni, ale ponad 2000 rolników nie otrzyma zapłaty. A to tylko jeden z przykładów systemu żywnościowego, który nie przeszedł testu warunków skrajnych i doprowadził do nadmiernych zapasów, niedopasowania podaży i popytu.

Kryzys żywnościowy staje się kryzysem społecznym o ogromnych kosztach, szczególnie dla osób najbardziej podatnych na zagrożenia - rolników, osób pomagających w zbiorach, handlowców i firm pakujących.

Kampania ma na celu zwiększenie świadomości na temat marnowania żywności oraz zachęcenie do redystrybucji i ponownego wykorzystywania produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI