Sadownicy wierzą, że produkcja pod marką Amela zacznie się opłacać

Autor: Agrobiznes w TVP 23 stycznia 2021 11:27

Sadownicy wierzą, że produkcja pod marką Amela zacznie się opłacać Fot. materiały prasowe

Gdy projekt startował, był najbardziej innowacyjny w Europie. Sadownicy wierzą, że produkcja owoców pod marką Amela, czyli zero pozostałości środków chemicznych, prędzej czy później zacznie się opłacać. Do tego potrzebna jest jednak współpraca - podaje Agrobiznes w TVP.

Po pierwsze dostarczenie na rynek owoców bez pozostałości jakichkolwiek środków chemicznych po drugie ochrona środowiska. To najkrótsza definicja nowej technologii produkcji Amela, którą udało się wdrożyć w kilkudziesięciu gospodarstwach - informuje Agrobiznes w TVP.

- Rozszerzamy ten projekt z dużym bólem, bo nie mamy na niego funduszy. Niestety, mimo tego, że pierwsi zaczęliśmy w Europie Centralnej, to inne kraje takie jak Francja czy Czechy już są w tej chwili dalej od nas. Mają już w tej chwili wiele warzyw bez pozostałości, w supermarketach zapełniają one całe półki - powiedział Sławomir Rzeźnicki ze Stowarzyszenia Kraina Sadów i Ogrodów.

Z doniesień Agobiznesu wynika, że w nowej perspektywie Wspólnej Polityki Rolnej mają być tzw. „ekoschematy”, czyli zachęty finansowe dla rolników, którzy będą ograniczali środki chemiczne na rzecz biologicznych. Dlatego, technologia produkcji „zero pozostałości środków chemicznych” ma szanse być wprowadzona w całym kraju, jako nowy system jakości. Pomocne będą fundusze z programu „Współpraca”.

Więcej na ten temat w Agrobiznesie w TVP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.