Producenci owoców jagodowych rozszerzają sztafetę i planują promocję przetworów (wideo)

Autor: www.sadyogrody.pl 27 stycznia 2020 11:46

Producenci owoców jagodowych rozszerzają sztafetę i planują promocję przetworów (wideo) fot. shutterstock.com

Rok 2019 pokazał, że mamy w Polsce superowoce. Truskawki, maliny, jagoda kamczacka, borówki, porzeczki, jeżyny, aronia, agrest oraz minikiwi. Są charakterystyczne dla naszego klimatu i w tej liczbie uprawiane tylko w Polsce. Jesteśmy ich eksporterem. Nazywamy je jagodowymi, ale na świecie to super fruits - owoce o właściwościach przeciwutleniających, bardzo korzystnych dla naszego zdrowia i urody. Rok 2020 to czas byśmy poznali je lepiej i docenili również przetwory.

Każdy z owoców jagodowych ma dosyć krótki sezon. To nie sprzyja samodzielnej promocji i utrwaleniu w świadomość konsumentów jego walorów. W sumie ich zbiory, w naszym kraju, trwają od maja do października i układają się w „jagodową sztafetę”. Codziennie, przez ponad pół roku możemy jeść je świeże. W ubiegłym roku plantatorzy połączyli siły by dbać o płynne przejście z sezonu jednego owocu w sezon kolejnego i promować codzienną konsumpcję filiżanki polskich superowoców. W tym roku rozszerzają sztafetę i planują promocję jagodowych przetworów.

- W tym roku dołączamy do siedmiu wcześniej już promowanych - truskawki, maliny, jagody kamczackiej, borówki, porzeczki, aronii, minikiwi - dwa nowe gatunki: agrest i jeżynę. Serdecznie zapraszamy ich producentów do współpracy z nami, do pokazania swoich gospodarstw, wiedzy oraz zaangażowania, niezbędnego by dostarczać konsumentom owoce najwyższej jakości - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

- W sezonie od maja do października, kiedy poszczególne gatunki owoców dojrzewają, zachęcamy konsumentów do codziennej konsumpcji filiżanki owoców. Natomiast w pozostałym okresie będziemy promować owoce w postaci przetworów. Soki, dżemy, konfitury, owoce mrożone, i zachęcać do ich konsumpcji tak, żeby polskie superowoce znajdowały się na stole przez okrągły rok. Zachęcamy przetwórców, szczególnie producentów owoców, którzy zajmują się przetwórstwem, małe firmy przetwórcze, do współpracy przy wspólnej promocji przetworów - dodaje Witold Boguta.

Celem podejmowanych działań jest zwiększenie spożycia krajowych owoców jagodowych, w tym w postaci przetworów, oraz wiedzy, która pozwoli postrzegać jagodowe jako symbol stylu życia. Główną grupą docelową są ludzie aktywni, w tym młodzi rodzice i seniorzy. Poszukujący zdrowych produktów i pomysłów na to, jak praktycznie mogą one zafunkcjonować w ich diecie.

Cele kampanii „Czas na polskie superowoce!”:
- Budowa nawyku codziennej konsumpcji owoców jagodowych i ich przetworów, w której uprzywilejowana jest pozycja produktów lokalnych, naturalnych, mniej przetworzonych.
- Promocja wysokiej zawartości antocyjanów oraz pojęcia „superowoce”, które oznacza wyjątkowo korzystny wpływ na zdrowie, samopoczucie i urodę.
- Promocja sezonowości, jagodowej sztafety, patriotyzmu dietetycznego i zakupowego.

Pojęcie „polskie superowoce” stanowi potencjał marketingowy. Ważnym aspektem działań w tym roku jest przekonanie do tego detalistów. W mediach branżowych tematem wiodącym będzie współpraca w całym łańcuchu dostaw.

Plantatorzy będą mieli okazje by zaprezentować swoją pasję, regionalne tradycje i uczestniczyć w przedsezonowych spotkaniach z mediami. Powiemy o rosnących wymagań jakościowych w całym łańcuchu „od pola na talerz”. Materiały będą budowały wizerunek plantacji, jako miejsc, w których powstaje najwyższej jakości produkt. Celem jest edukacja na temat tego, co wpływa na smak i walory zdrowotne owoców jagodowych, oraz wpływu tego co jemy na nasze zdrowie i wygląd. Stąd plan angażowania ekspertów z dziedziny dietetyki i psychodietetyki.

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.