Polskie borówki będą miały swoją markę?

Autor: www.sadyogrody.pl 05 marca 2015 11:53

Polskie borówki będą miały swoją markę? fot. shutterstock

- W Polsce kupując borówkę, wiemy od kogo pochodzi, ponieważ każda mała plantacja etykietuje opakowania. Jednak trudno tu jeszcze mówić o marce - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl, Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

- Pionierzy uprawy borówki w Polsce już 30 lat temu stworzyli podstawy do budowania marki, tj. system opakowań, etykietowanie, co w tym czasie było wyjątkiem wśród owoców. Niestety wzrost poziomu produkcji i zapotrzebowanie na masowego odbiorcę, a jednocześnie niekorzystne warunki stawiane przez sieci handlowe spowodowało stopniowe przekierowanie masy towaru z rynku krajowego na eksport - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl, Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Czytaj także: Jakość polskich borówek jest ceniona na całym świecie

Jednak niestety to pośrednicy tworzą na Zachodzie własny system identyfikacji owoców.

- W Polsce kupując obecnie borówkę, co najwyżej wiemy od kogo pochodzi, ponieważ każda mała plantacja etykietuje opakowania. To dobrze, ale trudno tu mówić o marce. Brak konsolidacji działań na rynku być może być spowodowany stosunkowo dobrą do tej pory sytuacją gospodarstw. To prawdopodobnie się niebawem zmieni i takie działania będą konieczne. Polacy jak muszą to potrafią - dodaje ekspert.

Większość produkowanej w Polsce borówki wysokiej jest eksportowana. Według szacunków eksport sięga nawet do 80-90 proc. produkcji.

Czytaj także: Co spędza sen z powiek plantatorom borówki?

W roku 2015 Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej będzie obchodzić jubileusz 20-lecia działalności. Obecnie SPBS skupia ok. 100 plantatorów z całej Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.