Plantatorzy owoców jagodowych ruszają z promocją na rynkach europejskich

Autor: sadyogrody.pl 16 grudnia 2014 16:40

Plantatorzy owoców jagodowych ruszają z promocją na rynkach europejskich fot. shutterstock.com

Do końca roku zostanie podpisana umowa na realizację kampanii promującej spożycie owoców miękkich na rynkach europejskich pt. "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców". Trzyletni budżet na te działania wynosi 4 mln euro, z czego ponad 20-proc. funduszy pochodzi ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

- Poprzez realizację zaplanowanych działań kampanii w Polsce, Austrii, Szwecji, Finlandii oraz w Czechach chcemy zbudować pozytywną postawę konsumenta wobec promowanych produktów, takich jak: borówka wysoka, truskawka, malina i porzeczka czarna, a tym samym spowodować wzrost ich spożycia – podkreśla Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP, który koordynują akcję.

Jak dodaje, polskie owoce mogą śmiało konkurować na rynku europejskim, jak i światowym. - Już dziś są bardzo dobrze postrzegane przez konsumentów, m.in. dlatego 80 proc. krajowej produkcji borówki wysokiej jest eksportowane - dodaje.

Działania podejmowane w ramach unijnej kampanii w latach 2015-17 kierowane będą głównie do: kobiet prowadzących gospodarstwa domowe, dzieci i młodzieży w placówkach szkolnych, lekarzi i dietetyków oraz przedstawicieli firm dystrybucyjnych oraz sieci handlowych i mediów. Pieniądze zostaną więc wydane na kampanie w prasie konsumenckiej, w prasie branżowej oraz w internecie.

Głównym celem prowadzenia wyżej wymienionych działań jest zachęcenie konsumentów z innych krajów do częstszego spożywania promowanych produktów z uwagi na ich walory smakowe, odżywcze i jakość. A tym samym wzbudzenie popytu na rynku i nakłonienie dystrybutorów do wzbogacenia oferty handlowej o promowany produkt.

Z pierwszej turze, w minionym sezonie, Związek Sadowników organizował promocję owoców miękkich na rynku polskim.

- Jabłka są główną "ofiarą" embargo, ale nie zapominajmy o owocach miękkich, których jesteśmy liczącym się unijnym producentem. Coraz więcej owoców miękkich, głównie truskawek, sprzedawaliśmy w poprzednich sezonach do Rosji, a nie wiadomo jak będzie wyglądała sytuacja polityczna wiosną i latem 2015 r. Ten projekt ma zostać przeprowadzony w krajach, w których widzimy potencjał eksportowy. Mamy wielką nadzieję, że to pobudzi popyt na owoce miękkie w innych krajach i spowoduje załagodzenie problemu rosyjskiego  embargo – komentuje Mirosław Maliszewski.

Do niedawna owoce miękkie z Polski były traktowane głównie jako surowiec dla przetwórstwa. - Zauważyliśmy niedawno dynamicznie rozwijający się rynek owoców miękkich deserowych. Objawia się to głównie na bogatych rynkach Europy Zachodniej.  Przewagą polskich plantatorów jest to, że nasze owoce miękkie zaczynają plonować w czasie, kiedy kończą się zbiory na południu Europy – dodaje Maliszewski.

Realizatorami kampanii – oprócz Związki Sadowników RP – są: Krajowe Stowarzyszenie Producentów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej oraz Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki.

Produkcja owoców jagodowych w Polsce kształtuje się na poziomie około 500 tys. ton rocznie, co stanowi 15 proc. produkcji wszystkich owoców. Towarową produkcją owoców miękkich zajmuje się co najmniej 300 tys. polskich gospodarstw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.