
Myśląc o sprzedaży polskich jabłek chciałabym, żebyśmy myśleli też o zwiększeniu konsumpcji jabłek w kraju - takie ambitne cele stawiamy również przed marką Jupiter. Aby to osiągnąć należy przede wszystkim sprzedawać do sieci handlowych jabłka doskonałej jakości oraz odpowiednio dobranymi działaniami marketingowymi zachęcać odbiorców do zakupu - mówi serwisowi www.sadyogrody.pl Martyna Janoszczyk z firmy Prima Group.
Prima Group wprowadziła na rynek nową markę jabłek - co było inspiracją do jej stworzenia?
Patrząc na rynek jabłek zarówno z perspektywy sadownika jak i konsumenta dostrzegłam pewien deficyt - jabłko jako towar nie posiada konkretnej grupy odbiorców do której jest kierowane.
Dotychczas jabłko było po prostu kojarzone jako owoc z przeznaczeniem do konsumpcji. Obserwacja rynku pod tym kątem była inspiracją dla firmy Prima do pokazanie jabłka z innej strony, jako zdrowej przekąski zarówno dla dorosłych jak i dzieci.
Jak wygląda jabłko marki Jupiter - czy to jest jabłko konkretnej odmiany, czy odmiana nie ma tu znaczenia?
Wybraliśmy odmiany które są słodkie, aromatyczne, ładne i cieszą się popularnością na rynkach zagranicznych: są to Gala Royal, Red Chief, Red Cup, Golden Delicious, ale także Ligol który jest popularny na rynku polskim.
Chcemy pod marką Jupiter sprzedawać nie tylko jabłka ale również inne produkty: nie mogę na razie zdradzać, jakie to będą produkty, mogę powiedzieć tylko to, że jabłka będą ich głównym składnikiem.
Markę Jupiter wyróżnia oryginalne opakowanie - czy już można powiedzieć jaki jest odbiór tego opakowania przez sklepy i konsumentów?
Premiera Jupitera odbyła się 3 grudnia, w sieci Stokrotka; nie mamy na razie danych na ten temat, choć mamy sygnały, że odbiór jest bardzo pozytywny. Wiemy jednak, że dzieci szybko się nudzą, więc gama nowych opakowań będzie cyklicznie się pojawiać. Obecnie markę kreuje świat Kosmosu, w której główną rolę odgrywa bohater Jupiterek. Z naszą postacią będą rozwijane historię i zabawy, które zachęcą najmłodszych do zabawy.
Komisja Europejska w ogłoszonym 30 listopada projekcie rozporządzenia dot. opakowań chce zakazu wszelkich opakowań jednorazowych owoców - czy los Jupitera nie jest zagrożony?
Opakowania w których oferowane są jabłka Naszej marki są w pełni biodegradowalne, dlatego też nie czujemy się zagrożeni w kwestii sprzedaży owoców w tych opakowaniach. Oczywiście stale dążymy do doskonalenia Naszej marki a także jesteśmy firmą w pełni świadomą i kładziemy nacisk na ochronę środowiska.
Gdzie można kupić jabłka Jupiter, czy duże jest zainteresowanie sieci handlowych i konsumentów?
Obecnie tylko w sieci Stokrotka; z tego co mi wiadomo zainteresowanie marką jest duże. Na ten moment prowadzimy rozmowy w kwestii nawiązania współpracy z kolejnymi sieciami handlowymi, które obserwują rozwój marki Jupiter.
Jak na wprowadzenie nowej marki zareagowała polska branża sadownicza?
Związek Sadowników RP oraz producenci pogratulowali nam tego przedsięwzięcia, natomiast jeśli chodzi o grupy producentów nie mamy na ten temat żadnych informacji.
Czy zamierzacie wprowadzić markę Jupiter na swoje rynki zagraniczne?
Tak, jak najbardziej. Nie wiemy jeszcze dokładnie, kiedy to nastąpi, ponieważ z różnych przyczyn sama premiera marki w Polsce przesunęła się z planowanego września na grudzień, ale niektórym naszym klientom zagranicznym, którzy nas odwiedzają, ta marka już bardzo się podoba. Są wśród nich klienci z Indii a Nasz klient z Egiptu poinformował że z niecierpliwością czeka na premierę Jupitera w swoim kraju.
To miłe z jego strony, ale przecież do Egiptu nie możemy praktycznie eksportować…
Są ograniczenia, ale są też jeszcze możliwości sprzedaży do tego kraju. Chciałabym jednak, żebyśmy myśląc o sprzedaży polskich jabłek myśleli nie tylko o eksporcie, ale też o zwiększeniu konsumpcji jabłek w kraju - takie ambitne cele stawiamy również przed marką Jupiter. Aby to osiągnąć należy przede wszystkim sprzedawać do sieci handlowych jabłka doskonałej jakości oraz odpowiednio dobranymi działaniami marketingowymi zachęcać odbiorców do zakupu.
Z przykrością muszę powiedzieć, że w Polsce wciąż istnieje przekonanie, że jabłka dobrej jakości należy sprzedać za granicę, a na rynku krajowym tylko to, czego tam się nie uda - żeby się o tym przekonać wystarczy spojrzeć na jabłka sprzedawane w sieciach handlowych.
Firma Prima tworząc markę Jupiter chce nie tylko sprzedać własne jabłka i zmienić przekonania o jabłkach wśród konsumentów, ale też pokazać sadownikom, że lepiej jest dla Nas wszystkich produkować i sprzedawać dobrą jakość - zadowolenie konsumenta to gwarancja Naszego wspólnego sukcesu.
Dziękuję za rozmowę.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
CHF
4,76 1,39%
GBP
5,34 0,85%
USD
4,37 1,70%
ON
6,81 -20 gr
LPG
3,12 -4 gr