Łączenie się plantatorów to podstawa wszelkiej działalności (wideo)



www.sadyogrody.pl - 21 maja 2018 11:07


Plantatorzy borówki mogą być wzorem do naśladowania. Wspólne działanie producentów to dziś podstawa wszelkiej działalności. Branżowym koordynatorem wielu projektów jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki. Wspólnie, razem, możemy więcej niż pojedynczo – Fundacja pokazuje, że współpraca jest możliwa i angażuje w nią kolejnych producentów. Fundacja powstała w 2017 roku aby rozwijać inicjatywę plantatorów, w szczególności zadania edukacyjne mające przybliżyć zdrowotne walory borówki i sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę.

- Plantatorzy borówki powinni być wzorem dla innych plantatorów. Dostrzegamy to, że jest problem z tym by ludzie się łączyli w jakieś organizacje i dbali o wspólne dobro. Często jest tak, że jeśli ktoś posiądzie jakąś wiedzę na temat czy zbytu czy produkcji, to nie jest się nią skory dzielić się z innymi. Na a przecież wiadomo, że razem można więcej - zapewnia Aneta Koter, Gospodarstwo Ogrodnicze Koter.

{youtube;M9MgmIZmcxw}

- Łączenie się plantatorów to podstawa wszelkiej działalności. Dzieląc się i tworząc enklawy nie dojdziemy do niczego. W tym momencie mamy olbrzymi problem, potrzebujemy dużych ilości równego produktu. To nas hamuje na wielu rynkach, i polskim i na rynkach międzynarodowych. Nie ma tu standaryzacji odgórnej. Powinniśmy dążyć do tworzenia branżowych standardów jakości. I tutaj borówka jest wzorem – mówi Aneta Koter.

- To działa, ja jako zwykły konsument natknęłam się kilka razy na działania związane z promocją borówki. Widzę to na co dzień i widzę, że przebija się to do świadomości zwykłego konsumenta – dodaje Koter. 

{youtube;jpOdvb-cmWY}

- Nasza świadomość jako producentów jest coraz większa. Z roku na rok pogłębiamy naszą wiedzę. Wychodzimy naprzeciw jakimś nowym rozwiązaniom, technologiom. Wszystko, żeby sprostać oczekiwaniom konsumentów i zaoferować zdrowe, świeże, smaczne owoce – mówi Iwona Słowińska z Gospodarstwa Sadowniczego AppCo.

- Musimy naśladować, musimy się inspirować i musimy się nawzajem wspierać. To bardzo fajny pomysł, żeby promować to co produkujemy. Wspólnie razem możemy więcej niż pojedynczo – dodaje Słowińska.

- Fundacja Promocji Polskiej Borówki działa od ubiegłego sezonu. Naszym celem jest promowanie spożycia borówki i jej walorów. Wspieranie rozwoju producentów i promocja wiedzy o uprawie. Promujemy 1 LIPCA jako datę rozpoczęcia sezonu. Pokazujemy jak uprawiamy i że zbiory są finałem całorocznej pracy. Pokazujemy nas i nasz sposób podejścia innym producentom owoców i warzyw - mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, plantatorka, Prezes Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Fundacja koordynuje przygotowania do Dnia Polskiej Borówki oraz Borówkowego Weekendu 2018. Mobilizuje plantatorów, by umożliwili konsumentom skosztowanie pierwszych dań, deserów w restauracjach, kawiarniach i cukierniach w całej Polsce. Fundacja opracowuje scenariusze i organizuje warsztaty dla dzieci przedszkolnych „Skąd się biorą borówki?”. W tym roku po raz pierwszy borówka będzie aktywna w lipcu – będą promowane jej walory zdrowotne. W sierpniu konsumenci wybiorą najlepsze na świecie lody borówkowe. To wszystko w ramach kampanii „LATO z BORÓWKAMI”. 
W czerwcu wybierzemy najmłodszego z plantatorów, który dokona uroczystej inauguracji sezonu 2018. Rodzicie, którzy częstują niemowlę i dietetycy, którzy promują borówkę jako „zdrowe słodycze” to scena już symboliczna – dodaje Grzegrzółka-Parafiniuk.