Jak komunikować się by być zrozumianym i aby sprzedawać owoce? (wideo)

Autor: www.sadyogrody.pl 08 listopada 2020 15:35

Jak komunikować się by być zrozumianym i aby sprzedawać owoce? (wideo) Producenci owoców i przetworów komunikują się ze swoimi potencjalnymi klientami/ fot. shutterstock

Producenci owoców i przetworów komunikują się ze swoimi potencjalnymi klientami. Wszyscy przy użyciu etykiet, wielu na stronie internetowej, niektórzy przy użyciu mediów społecznościowych. Doświadczenia w tym obszarze wymieniali producenci owoców jagodowych. W ramach kampanii „Czas na polskie superowoce!” zorganizowali "Szkolenie przetwórców". Istotą tego projektu była poprawa kompetencji związanych z prezentacją swojej marki, firmy, produktów.

- Żeby się dobrze komunikować, trzeba po pierwsze wiedzieć, do kogo się mówi. Druga rzecz – jaki jest cel, a potem w jaki sposób to opowiedzieć, żeby to miało ręce i nogi. Nasza opowieść musi być zrozumiała, musi przekazywać wartość i skłaniać konsumenta do akcji. I te trzy elementy one tworzą skuteczną komunikację - mówi Paweł Tkaczyk, ekspert od spraw marketingu i budowania marki, wielokrotny prelegent TEDx, Człowiek Roku Polskiego Marketingu 2012, autor książek „Zakamarki marki” i „Narratologia”.

Spędziłem z plantatorami kilka dni na warsztatach i, to co oni stworzyli, to są naprawdę rewelacyjne prezentacje. Polecam wszystkim! – oceniał Paweł Tkaczyk.

Sprzedawaliśmy za grosze, aż się zaczęło

- Jesteśmy sadownikami od 40 lat. Często było tak, że sprzedawaliśmy owoce za grosze. No i zaczęliśmy produkować dżemy bez sztucznych dodatków. Zmniejszyłem plantację do takich ilości, którą byliśmy w stanie przerobić. Z czasem asortyment zaczął się powiększać. Przybywało też chętnych do zakupu. Cena była naprawdę wysoka i w tej chwili też jest wysoka, ale ludzie chętnie kupują. Polecamy taki sposób myślenia, bo problem, z którym my się borykaliśmy lata temu, nadal istnieje. Ludzie coraz częściej przekonują się do jakości, żeby wybierać te produkty zdrowe, naturalne, lokalne. Tak, przede wszystkim regionalne. Życzymy wszystkim, żeby owoce się w Polsce nie marnowały. Sadownikom życzymy by mogli je sprzedać, przerobić i być z tego zadowoleni – mówią Elżbieta i Andrzej Łaniak, Z Chaty Łaniaków.

 Polacy potrzebują przetworów z historią

- Przede wszystkim trzeba mieć pomysł na tę markę, swój wizerunek. Na owoc borówki patrzymy jak na produkt. Sprawdza nam się sprzedaż z polecenia, krąg najbliższych znajomych, którzy, który stanowi na przykład 50 osób, poleca kolejnym dwóm osobom, później te dwie osoby dwóm osobom i tak dalej, aż rozwinie się rynek. Z czasem polecamy inwestycję w reklamę. Polacy potrzebują świeżych produktów ze świeżych owoców, z historią, z dobrym wizerunkiem. Uważamy, że to ma ogromny potencjał i że warto rozwijać przetwórstwo - Dorota i Jędrzej, Ministerstwo Borówki.

Magia drobnych akcji promocyjnych

- Staramy się pokazać w jaki sposób nasi klienci mogą wykorzystać owoc, bo borówka to nie tylko świeży owoc, to dodatek do deserów, naleśników, kanapek, ale też dżemy, soki. Nie trzeba ich kupować, można je sobie zrobić w domu i cieszyć się tymi owocami przez cały rok. Mamy wspaniały i smaczny owoc, więc wyjdźmy z nim do naszych konsumentów, pokażmy świeże owoce i przetwory - Marta Roma i Teresa Leśniewska, Borówka Leśniewscy, Zakrocz niedaleko Rypina.

Myśleć globalnie, działać lokalnie

Przy produktach lokalnych ważną zasadą jest to, żeby myśleć globalnie a działać lokalnie. Produkt lokalny to jest ten wytworzony na miejscu, z surowców które rosną w danym regionie. Dzięki temu ze produkujemy z naszych owoców, ktoś może kupić produkt bezpośrednio od producenta, skracając łańcuch dostaw, a nasze podatki zostają w naszym miejscu pracy czy zamieszkania - Tomasz Falczewski, Przetwory z borówki.

Komunikacja to połowa sukcesu

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.