Internetowe FRSiH: co ekologiczne postawy klientów oznaczają dla producentów jabłek?

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 13 listopada 2020 08:18

Internetowe FRSiH: co ekologiczne postawy klientów oznaczają dla producentów jabłek? Maciej Majewski, prezes zarządu, Stowarzyszenie Sady Grójeckie

Maciej Majewski, prezes zarządu, Stowarzyszenie Sady Grójeckie był uczestnikiem debaty pt. "Eko, propspołecznie, proklimatycznie - sieci i producenci razem na tropie trendów", która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Opowiedział o tym, co ekologiczne postawy klientów oznaczają dla producentów jabłek.

- Wszystkie te postawy eko, prospołecznie, proklimatycznie muszą łączyć się w całość. Już na etapie zakładania sadu musimy wybrać dla niego odpowiednią lokalizację, następnie musimy wybrać odpowiednie odmiany, które będą bardziej odporne na choroby i szkodniki. Same techniki upraw również mają duże znaczenie. To są elementy stojące po stronie produkcji. Nie dalibyśmy rady tego wszystkiego wdrożyć, gdyby nie długofalowa strategia i partnerstwo organizacji z firmami handlowymi. Dzięki tej współpracy możemy podejmować decyzje, które będą trafne przez kolejne lata – mówił uczestnik debaty.

Maciej Majewski dodał, że członkowie organizacji od lat ograniczają stosowanie nawozów. - Podstawą certyfikacji jabłka grójeckiego są certyfikaty jakości i bezpieczeństwa żywności. Te standardy narzucają na nas zdroworozsądkowe podejście do stosowania nawozów. Ponadto zbieramy i analizujemy dane ze stacji meteorologicznych, aby ochrona sadów była jak najbardziej skuteczna – wymienił przedstawiciel Sadów Grójeckich i dodał, że ochrona środowiska nie leży tylko po stronie produkcji, ale także przetwórstwa.

Jako przykład ekologicznych rozwiązań wskazał wymianę chłodni na takie, które zużywają znacznie mniej energii elektrycznej, inwestycje w instalacje fotowoltaiczne oraz optymalizację transportu jabłek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

OWOCE

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.