
Sektor szacuje, że Huelva wyprodukuje i wprowadzi na rynek około 250 000 ton truskawek w ramach tej kampanii; bardzo podobną ilość do produkcji z 2020 roku - podaje freshplaza.
Rafael Dominguez, kierownik Freshuelva, powiedział, że uważa, że kampania będzie równie skomplikowana lub nawet bardziej niż poprzednia kampania, nie tylko ze względu na konsekwencje pandemii, ale także ze względu na pogodę. Wielkość produkcji w lutym była niższa niż w innych latach, ponieważ nie osiągnęła 50%.
Zamknięcie niektórych rynków międzynarodowych, na które tradycyjnie trafiają truskawki z Huelvy, takich jak Niemcy czy Francja z powodu ograniczeń w ostatnich tygodniach, oraz decyzja rynku włoskiego o postawieniu na lokalną konsumpcję były szkodliwe dla sektora truskawek w Huelvie. Ponadto ograniczenia w Hiszpanii skomplikowały dystrybucję owoców jagodowych i dobry handel.
Oczekuje się, że konsumpcja wróci do normy teraz, w środku sezonu, kiedy to zazwyczaj truskawki zaczynają przeżywać swój najlepszy czas. - Jednak truskawka musi również stawić czoła konkurencji ze strony owoców pestkowych, a nagłe zmiany temperatury i deszcze mogą skomplikować i uszkodzić plony - ocenia Dominguez.
Sektor czeka również, aby zobaczyć, jak rozwinie się kampania w innych krajach. Na przykład mrozy we Francji opóźniają produkcję, co może przynieść korzyści hiszpańskiemu sektorowi.
Menedżer Freshuelva powiedział, że prowadzi rozmowy z portem Huelva w celu otwarcia nowych tras i rynków, takich jak Skandynawia czy Brazylia, gdzie rząd zaakceptował systemy zarządzania zaproponowane przez Freshuelva.
Zrealizowano już także kilka eksperymentalnych przesyłek do Kanady z pozytywnymi wynikami w tej kampanii.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
CHF
4,72 -0,62%
GBP
5,32 -0,23%
USD
4,33 -0,50%
ON
6,81 -20 gr
LPG
3,12 -4 gr