Borówki coraz atrakcyjniejszą propozycją dla krajowych konsumentów



Agrobiznes w TVP - 03 września 2019 14:14


- Sprzedaż borówek na rynku polskim, również w sieciach handlowych, rośnie dość dynamicznie w ciągu ostatnich kilku lat. Ten początkowo niedoceniany w pewnym sensie przez plantatorów rynek okazuje się coraz bardziej istotny – mówi na łamach Agrobiznesu w TVP, Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców "Polskie Jagody".

- Coraz więcej konsumentów zna walory zdrowotne borówki. Natomiast jest niezwykle ważne, żeby oferować konsumentom owoce powtarzalnej jakości. Według badań konsument niezadowolony z nabytych owoców borówki, nie wróci do tego owocu przez około 6 do 8 tygodni –zaznacza Dominika Kozarzewska.

Według GUS w tym roku zbiory borówki wysokiej wzrosły o 1/3 i nie jest to wynikiem lepszego plonowania, a efektem owocowania dużych areałów nowych plantacji. Ważne jednak, aby przy rosnącej produkcji nie utracić jakości.

Właśnie dzięki wysokiej jakości polskie borówki cieszą się dużym zainteresowaniem również zagranicą. Aż 85 proc. krajowych borówek trafia na eksport.

Więcej w programie Agrobiznes w TVP.