
Jak mówi Jakub Krawczyk z konsorcjum Appolonia sprzedaż jabłek Gala Royal była bardzo silna, na tyle silna, że spowodowała wzrost cen tej odmiany.
- Od początku sezonu otrzymaliśmy wiele zamówień, zwłaszcza na buszle 18 kg. Większość naszych klientów zgadza się, że jakość tegorocznej Gala Royal jest bardzo dobra i mogą zamówić więcej jabłek z Polski. Jest to najpopularniejsza odmiana wybierana przez klientów do pudełek na buszel. Ponieważ na tę odmianę było duże zapotrzebowanie, cena za nią poszła w górę - powiedział Jakub Krawczyk, kierownik ds. eksportu firmy Appolonia w rozmowie z Freshplazą.
Ku zaskoczeniu Krawczyka, rynek południowoamerykański dał polskiemu jabłku w tym roku szansę, która może stać się silną relacją w przyszłości.
„Kilku południowoamerykańskich klientów z krajów takich jak Kolumbia i Panama zdecydowało się spróbować naszych jabłek i robi cotygodniowe programy z nami. Są to wciąż dla nas stosunkowo nowe rynki, ale uważamy, że w tych regionach istnieje duży potencjał wzrostu. Kiedy będziemy mieli większą klientelę w Ameryce Południowej, więcej hodowców otrzyma certyfikaty, co oznacza, że w przyszłości będzie łatwiej sprzedawać tam. To dla nas duże zaskoczenie, bo szczerze mówiąc nie robiliśmy wcześniej większych wysyłek w ten rejon. Cieszymy się również, że wznowiliśmy dostawy do klientów w Wietnamie, ponieważ polskie jabłka są tam dobrze znane, a nasze specyfikacje odpowiadają ich potrzebom.” - powiedział Krawczyk.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
CHF
4,75 -0,26%
GBP
5,34 -0,10%
USD
4,35 -0,51%
ON
6,81 -20 gr
LPG
3,12 -4 gr