Tesco: Nieperfekcyjne warzywa i owoce zyskały popularność

Autor: www.sadyogrody.pl 16 marca 2017 08:46

Tesco: Nieperfekcyjne warzywa i owoce zyskały popularność fot. shutterstock

Tesco informuje, że Perfectly Imperfect – inicjatywa, którą sieć w styczniu wprowadziła pilotażowo w 14 sklepach – okazuje się strzałem w dziesiątkę. Klienci docenili zalety nieidealnych warzyw i owoców i chętnie po nie sięgają, dlatego sieć zdecydowała się rozszerzyć program i wprowadzić go do 230 sklepów w całym kraju.

Po kilku tygodniach od startu akcji Perfectly Imperfect nieperfekcyjne warzywa i owoce zyskały popularność. W „pilotażowych” hipermarketach Tesco średnio 1 na 10 kilogramów sprzedawanych buraków i marchwi to właśnie „nieidealne” warzywa. W sklepach mniejszego formatu – w kategorii buraków co piąte warzywo  należy do grona „nieperfekcyjnych”, natomiast w przypadku marchwi – co siódme.  Jabłka „Perfectly Imperfect” stanowią średnio jedną trzecią sprzedaży swojego najbliższego „perfekcyjnego” odpowiednika.

Celem Tesco jest zapobieganie marnowaniu żywności, dlatego firma wdrożyła program Perfectly Imperfect, w którym zachęca klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw.

Program Perfectly Imperfect obejmuje jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, które wyglądem i kalibrem nieco odbiegają od tego, do czego przyzwyczaili się klienci. Akcja cieszy się dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, a w styczniu tego roku program został wprowadzony do 50 sklepów w Europie Środkowej, w tym 14 w Polsce. W Polsce, jako pierwszym kraju regionu, zdecydowano o rozszerzeniu zasięgu akcji i wprowadzeniu jej w większej liczbie sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.