Szymanowski: Jabłka w sieciach handlowych często są pozaklasowe!

Autor: AGT / www.sadyogrody.pl 01 grudnia 2021 15:11

Szymanowski: Jabłka w sieciach handlowych często są pozaklasowe! Sebastian Szymanowski, dyrektor generalny, GPO Galster / fot. PTWP

To co w bieżącym sezonie zrobiły sieci handlowe jest istną masakrą. Chodzi o sprzedaż jabłek prosto ze skrzyniopalet promowanych jako prosto z sadu, a w rzeczywistości wyglądających jak prosto ze śmietnika. Pokusa najniższej ceny na półce nie zawsze zachęca konsumentów do jedzenia większych ilości danych owoców - mówi w rozmowie z serwisem www.sadyogrody.pl Sebastian Szymanowski, dyrektor generalny Grupy Producentów Owoców Galster.

Szymanowski przyznaje, że rynek krajowy jest coraz mniejszym rynkiem. - Spożycie jabłek przez Polaków bardzo mocno spada, co jest zatrważające. Należałoby przeprowadzić akcje marketingowe promujące jabłka chociażby po to, żeby odbudować pozycję tego owocu.. To co w bieżącym sezonie zrobili sieci handlowe jest istną masakrą. Chodzi o sprzedaż jabłek prosto ze skrzyniopalet  promowanych jako prosto z sadu , a w rzeczywistości wyglądających jak prosto ze śmietnika. Pokusa najniższej ceny na półce nie zawsze zachęca konsumentów do jedzenia większych ilości tych owoców. Czasem działa to wręcz przeciwnie - tłumaczy. 

Brak współpracy z sieciami handlowymi 

- Jeżeli współpraca z sieciami nie będzie się układała, sieci nie będą słuchały i współpracowały z producentami to będzie miało negatywny wpływ nie tylko na producentów, ale również samych konsumentów a w rzeczywistości również sieci handlowe - dodaje.

Często jakość jabłek w sklepach jest fatalna. - To jest przyzwolenie samych sieci które narzucają cenę swoim dostawcom i przymykają oko na parametry jakościowe. - Jeżeli zapoznamy się z dyrektywą unijną która opisuje szerokie spectrum owoców i warzyw które są produkowane na rynku europejskim – także produktów importowanych – to zobaczymy, że wyraźnie są podane wymogi. Często owoce sprzedawane w marketach są pozaklasowe – nie tylko te ze skrzyniopalet. Owoce sprzedawane z opakowań regularnych, kartonowych, czy skrzynek plastikowych również są bardzo często owocami pozaklasowymi które nie powinny znajdować się w obrocie. A już na pewno nie powinny być oznaczane klasą pierwszą - apeluje. 

Sposób "obchodzenia" się z jabłkami i ich ekspozycja 

Sebastian Szymanowski przyznaje, że markety powinny zacząć współpracować i traktować owoc po przywiezieniu do nich jako coś co ma tak samo dobrze wyglądać w sklepie, jak po przywiezieniu przez dostawcę. - Niejednokrotnie spotykałem się z sytuacjami jako klient że jabłka są wręcz przesypywane na pryzmy jak ziemniaki. W efekcie mamy owoce źle traktowane przez personel w sklepie, w dalszej kolejności przez konsumentów którzy dotykają i wybierają te najlepsze. Ostatecznie jabłka na sklepowych półkach nie wyglądają wcale atrakcyjnie - komentuje.

Dodaje, że należałoby popracować nad ekspozycją jabłek. Na stoiskach z owocami i warzywami powinna być stale dostępna obsługa, która mogłaby pomóc, zapakować, podać, doradzić czy po prostu zadbać o odpowiedni wygląd owoców. Pamiętajmy że jabłka nadają się do bezpośredniego spożycia ale nie tylko. Można z nich wykonać doskonałe przetwory – soki, przeciery, ciasta. Myślę, że dobrym pomysłem byłaby kategoryzacja różnych odmian w zależności od przeznaczenia - podsumowuje Sebastian Szymanowski. 

Sprzedaj jabłka na GieldaRolna.pl!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.