Promocja ma zwiększyć sprzedaż polskich jabłek w Tajlandii i Malezji

Autor: www.sadyogrody.pl 10 lipca 2021 15:05

Promocja ma zwiększyć sprzedaż polskich jabłek w Tajlandii i Malezji Kampania "Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” ukierunkowana jest na rynki Malezji i Tajlandii/ fot. unplash

Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” już po raz trzeci uzyskało dofinansowanie Komisji Europejskiej na program promujący jabłka na rynkach azjatyckich. Mimo 7 wniosków z Polski, tylko kampania „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” otrzyma dofinansowanie. Jej celem jest zwiększenie eksportu polskich jabłek na rynek Tajlandii i Malezji.

Kampania „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy.” będzie trwała od 1 czerwca 2021 do 31 maja 2023 roku. Kampania jest prowadzona w Konsorcjum ze Związkiem Sadowników RP. Budżet całego programu wyniesie 2 881 066,40 euro. Celem realizacji działań promocyjnych będzie uświadomienie konsumentów, że jabłka pochodzące i glebowe, są jabłkami klasy premium, a różnorodność odmian daje możliwość wyboru odpowiedniego gatunku, zgodnego z indywidualnymi preferencjami konsumenta.

— Główną osią działań promocyjnych będą działania o charakterze B2B i B2C, ponieważ dotychczasowe doświadczenia pokazują, że na rynku azjatyckim kontakty biznesowe i spotkania bezpośrednie typu „face to face” przynoszą największą efektywność, jeśli chodzi o międzynarodową wymianę handlową — komentuje Karolina Kamińska, project manager Unii Owocowej.

Kampania "Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” ukierunkowana jest na rynki Malezji i Tajlandii

Jabłka, zaraz po cytrusach, są w Tajlandii główną kategorią importowanych owoców. W Malezji nie jest prowadzona komercyjna uprawa jabłek, co sprawia, że wszystkie świeże jabłka zużywane w gospodarce pochodzą z importu.

W Tajlandii uprawianych jest ponad 300 odmian jadalnych owoców i warzyw, z których około 80 jest powszechnie spożywanych. Dzięki obfitym zasobom Tajlandia jest jednym z wiodących krajów eksportujących owoce. Jednak, ze względu na klimat tropikalny, występują braki niektórych odmian. W Tajlandii, podobnie jak w Malezji, nie prowadzi się komercyjnej uprawy jabłek. Owoce te są importowane z innych krajów. Z roku na rok wielkość dostaw świeżych owoców na tym rynku wzrasta, w 2019 wynosiła ona 151 780 tysięcy ton.
Malezja jest dużym importerem owoców i warzyw. Wartość importu na ten rynek sięga 1,388 mld euro, co stanowi blisko2,471 milionów ton, głównie świeżych owoców ze stref umiarkowanych (a także soków owocowych i przetworów owocowych), których lokalna uprawa jest niemożliwa lub trudna. Wartość importu jabłek w Malezji w 2019 r. wyniosła ponad 119,6 mln USD i blisko 105 791 tysięcy ton.

Eksport jabłek do Malezji i Tajlandii zdominowany jest przez 4 państwa spoza UE: Chiny, USA, RPA, Nową Zelandię, i to te kraje należy zaliczyć do głównych konkurentów dla dostawców unijnych.

Łącznie z całej Europy zostało złożonych 128 wniosków na programy proste. W roku 2020 Komisja Europejska przyznała dofinansowanie jedynie dla dwóch programów z branży świeżych owoców i warzyw. Zauważony został projekt z Polski (grupę docelową stanowiły rynki Tajlandii i Malezji) oraz belgijski (rynek docelowy: Chiny).

Spośród 7 złożonych wniosków z Polski, dofinansowanie przyznano jedynie wnioskowi przygotowanemu przez Stowarzyszenie „Unia Owocowa”.

— Głównym celem kampanii informacyjnej i promocyjnej jest zwiększenie konkurencyjności unijnego sektora produkcji jabłek. Założenie to zostanie osiągnięte dzięki realizacji celów szczegółowych, które jednocześnie będą ukazywać w sposób mierzalny efekty oddziaływania projektu. Można je podzielić na dwa segmenty: korzyści ekonomiczne i informacyjne – podkreśla Karolina Kamińska, project manager Unii Owocowej.

— Realizacja kampanii pozwoli na zwiększenie wartości eksportu europejskich jabłek na rynek Malezji i Tajlandii poprzez pogłębienie dotychczasowych kanałów dystrybucji, kreowanie pozytywnej postawy konsumpcyjnej w stosunku do owoców pochodzących z Europy oraz zdobycie nowych partnerów handlowych, niezbędnych dla rozwoju kontaktów międzykontynentalnych – dodaje Paulina Kopeć, sekretarz generalna Unii Owocowej.

Korzyści ekonomiczne w postaci zwiększonego eksportu jabłek na rynki Malezji i Tajlandii będą bezpośrednim wynikiem działań informacyjnych i promocyjnych zmierzających do zwiększenia świadomości mieszkańców obu krajów. Planowane działania, mające na celu dotarcie do tych osób z odpowiednim przekazem przedstawiającym korzyści wynikające z konsumpcji europejskich jabłek. Zwiększenie świadomości grupy docelowej nastąpi w zakresie walorów europejskich jabłek, w tym metod ich produkcji, standardów jakości wymaganych przy produkcji rolno-spożywczej w UE, bezpieczeństwa produktu, walorów smakowych i odżywczych. Wynikiem całej akcji będzie wzrost spożycia jabłek pochodzących z UE.

Promocja jabłek będzie się odbywała poprzez szeroko zakrojone działania i imprezy PR typu: konferencje prasowe, degustacje jabłek, warsztaty kulinarne dla przedstawicieli biznesu i mediów, imprezy pod hasłem „Dzień Jabłka” a także flash-moby. W ramach programu planowana jest także współpraca z azjatyckimi blogerami, influencerami i celebrytami oraz kampania promocyjna w mediach społecznościowych. Program „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” zakłada uczestnictwo w dużych, międzynarodowych, branżowych targach w Malezji i Tajlandii, misje gospodarcze do obu krajów a także Study Tour do Polski.
ONZ ogłosiła rok 2021 Międzynarodowym Rokiem Owoców i Warzyw. Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) promuje zwiększenie ilości spożywanych warzyw i owoców. Kampania promocyjna jabłek z Polski „Dar polskich sadów. Jabłka z serca Europy” idealnie wpisuje się w ten rok.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.