Prezes Appolonii: Właśnie teraz rozgrywa się przyszłość polskiego sadownictwa

Autor: Aneta Gwara/www.sadyogrody.pl 29 listopada 2016 09:19

Prezes Appolonii: Właśnie teraz rozgrywa się przyszłość polskiego sadownictwa Michał Lachowicz, prezes konsorcjum Appolonia, szef grupy LaSad / fot. Żelazna Studio

To właśnie teraz rozgrywa się przyszłość polskiego sadownictwa. Niezależnie od tego, jak będziemy działać, to na lata zostanie to co robimy teraz. Żyjemy w czasie rewolucji, kolejnej ale mam wrażenie, że ostatniej. Ostatniej, ale najważniejszej dlatego jeżeli teraz nie usiądziemy, nie zaczniemy rozmawiać i myśleć nad tym jak ułożyć rynek zarówno polski, europejski, jak i wschodni to niestety przegramy – mówił Michał Lachowicz, prezes konsorcjum Appolonia podczas konferencji „Sady i Ogrody na Narodowym”.

- Przegramy ponieważ nasz sukces ściągnął oczy kapitału zagranicznego. Jeżeli sami się nie poukładamy to nas się poukłada – dodał.

Organizowanie się nie jest receptą na nowe rynki zbytu. - Z jeden strony podstawową kwestią dla nas jest to, że organizacja rynku to nie jest problem dalekich wysyłek, bo mamy ‘groch z kapustą’ tu na miejscu. To jest podstawa problemów grup producenckich. W przypadku wysyłek na dalekie rynki grupy potrafią ze sobą współpracować. Jednak walka o dotychczasowego klienta zaczyna się na miejscu i wiedzmy jedno, że na dalekie rynki nigdy nie sprzedamy większości swoich owoców. Nawet jeżeli byśmy podciągnęli jakość do nie wiadomo jakich poziomów to te rynki jak były dalekie tak nadal będą – przyznał.

Według niego, organizacja nie jest panaceum na bolączki grup producenckich. - Rzeczywiście jest to wartość dodana, jednak trzeba mieć zbyt na dany produkt. Obecnie mamy problem z jabłkami i zaczynamy mieć problem z postrzeganiem wartości jabłka- mówił.

Dodał, że darmowe rozdawnictwo to najgorsze co można było zrobić dla naszego sektora. Z jednej strony zaniżono ceny jabłek, bo było ich za dużo, zaś z drugiej rozdawano je za darmo. Na dzień dzisiejszy jabłko nie ma zadowalającej ceny. To znaczy, że nie ma tak niskiej ceny, która przez klienta byłaby postrzegana, że rzeczywiście jest faktycznie niska – przyznał Michał Lachowicz.

- Obecnie zrzeszanie się i rozmowy powinny nam pomóc na rodzimym rynku. To na miejscu mamy być szanowani jako producenci. To właśnie jabłka są produktem, który nas wyróżnia. Nasza produkcja wynosi obecnie 40 proc. produkcji unijnej. Realnie wpływamy na rynek unijny i problem Polski jest problemem całej Unii Europejskiej. W żadnym innym produkcie nie mamy takiego wpływu na rynek unijny, nie mamy nawet takiego wpływu na rynek światowy. Tak naprawdę po naszej stronie jest piłeczka i jak sobie teraz poradzimy to taką przyszłość będą miały nasze dzieci i wnuki – posumował prezes Appolonii. 

Pan Michał Lachowicz był prelegentem sesji finansowej dotyczącej kondycji grup producenckich w ramach II edycji konferencji "Sady i ogrody na Narodowym", która miała miejsce 22 listopada.

Tegoroczna edycja konferencji Farmera „Narodowe wyzwania w rolnictwie na Narodowym” zgromadziła ponad 1000 zainteresowanych tematami rolniczymi słuchaczy, w konferencji „Sady i Ogrody na Narodowym” uczestniczyło ponad 200 osób, w jubileuszowej gali udział wzięło ponad 250 gości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.