PAIH: ważna jest obecność polskich firm na azjatyckich rynkach perspektywicznych

Autor: PAP 15 listopada 2020 10:17

PAIH: ważna jest obecność polskich firm na azjatyckich rynkach perspektywicznych Agencja pracuje nad obecnością polskich przedsiębiorców na rynkach perspektywicznych Azji Południowo-Wschodniej/ fot. shutterstock

Chcemy zmieniać dotychczasowe tendencje obecności naszych firm głównie w krajach zachodnich, ważne są dla nas rynki perspektywiczne, czyli region Azji Południowo-Wschodniej - oceniła Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Wymiana handlowa w tej części świata może wzrosnąć do 22 mld dol. do 2023 r.

Jak wskazała PAIH, pandemia koronawirusa pokrzyżowała realizację stacjonarnych targów i misji, nie odbyły się m.in. główne światowe targi technologiczne Hannover Messe, przełożono termin wystawy EXPO w Dubaju. Obecnie Agencja wspiera polskich eksporterów przede wszystkim poprzez wyszukiwanie "lokalnych szans eksportowych wynikających z pandemii". Jak wyjaśnili eksperci PAIH tam, gdzie łańcuchy dostaw z Chin zostały zakłócone, polscy przedsiębiorcy mają szanse na nowe kontrakty. "Mamy pierwsze efekty takiego podejścia - wysyłka polskiej żywności do Singapuru czy narzędzi budowlanych do Stanów Zjednoczonych to największe tego typu kontrakty naszych firm" - wyliczyła rzecznik prasowy PAIH Katarzyna Jedlińska.

Przy wsparciu PAIH polscy przedsiębiorcy zawarli też w czasie pandemii duży kontrakt IT w Australii. Inne przykłady to eksport produktów spożywczych - głównie mleka w proszku do Wietnamu, sprzętu sportowego na Węgry, kosmetyków do Hiszpanii i Malezji. "Łącznie takich kontraktów w tym trudnym czasie mamy niemal 200, a kolejne umowy są w toku" - mówi Jedlińska.

Agencja pracuje też nad obecnością polskich przedsiębiorców na rynkach perspektywicznych Azji Południowo-Wschodniej, np. poprzez aranżowanie spotkań online z zainteresowanymi firmami czy dostarczanie informacji o zapotrzebowaniu na konkretne produkty na danym rynku. "Chcemy odwracać dotychczasowe tendencje obecności naszych firm głównie w krajach zachodnich. Bardzo ważny jest dla nas cały region ASEAN" - zaznaczyła Jedlińska. Według PAIH prognozowana wartość wymiany handlowej między krajami z tej części świata a UE, może wzrosnąć o 22 mld dol. do końca 2023 r. "Polska może być beneficjentem tego wzrostu" - oceniła przedstawicielka PAIH.

Od początku pandemii Agencja organizuje tematyczne webinaria z udziałem przedstawicieli zagranicznych sieci handlowych, dystrybutorów czy firm zainteresowanych pozyskiwaniem dostawców z Polski. Eksperci przygotowali specjalistyczne seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu i lokalnych firm z różnych krajów. "Łącznie mamy już za sobą niemal 200 takich spotkań, z których skorzystało ponad 5 tys. przedsiębiorców" - powiedziała rzecznik PAIH.

W tym roku odbyło się także 20 misji gospodarczych pod patronatem PAIH - kilka w tradycyjnej formule, ale większość online. "W styczniu zorganizowaliśmy wyjazd do Japonii, gdzie zaaranżowaliśmy spotkania i rozmowy 21 polskich firm z 25 lokalnymi przedsiębiorstwami" - dodała Jedlińska. Wskazała też na misję wyjazdową do Stanów Zjednoczonych dla firm z sektora odzieży damskiej - połączoną z wizytacją targów COTERIE, spotkaniami b2b.

Z kolei podczas wirtualnych targów międzynarodowych polscy przedsiębiorcy spotykają się z potencjalnymi kontrahentami na stoiskach narodowych PAIH. W tej formule odbyły się m.in. największe targi sektora spożywczego w Ameryce Środkowej Antad & Alimentaria czy ExpoAlimentaria - jedna z najważniejszych imprez w Ameryce Łacińskiej będąca platformą spotkań kluczowych operatorów dystrybucji oraz handlu detalicznego z branży spożywczej. Inny przykład to na e-rozmowy B2B polskich przedsiębiorców z sektora samochodowego z nigeryjskimi importerami w ramach Polish Automotive Sector Virtual Meeting.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.