Lidl prekursorem promowania nieperfekcyjnych warzyw i owoców?

Autor: www.sadyogrody.pl 21 listopada 2021 14:07

Lidl prekursorem promowania nieperfekcyjnych warzyw i owoców? Lidl wspomaga polskich rolników i sadowników?

Lidl Polska podaje, że od lat walczy z marnotrawieniem jedzenia. Sieć uratowała przed zmarnowaniem 'krzywe' buraki, twierdzi, że wspomaga także polskich sadowników.  Czy Lidl stał się prekursorem promowania nieperfekcyjnych warzyw i owoców? 

Sieć Lidl przypomina, że w styczniu bieżącego roku, wyciągnęła pomocną dłoń w stronę polskiego rolnika – Mieczysława Miszczaka – u którego warzywa wyrosły w nietypowym, pokrzywionym kształcie, tym samym dyskwalifikując towar do ogólnej sprzedaży. Przed zmarnowaniem dużej ilości żywności uratowała wówczas rolnika sieć Lidl.

Słynne 'krzywe' buraki w sklepach  Lidl Polska

Sieć  zakupiła ok. 180 ton niedoskonałych buraków. Warzywa, mimo że odbiegały od perfekcyjnego kształtu, stanowiły pełnowartościowy produkt, który klienci sieci z powodzeniem mogli wykorzystać w kuchni.

W czerwcu 2021 r. Lidl wraz z grupą Maspex dał drugą szansę niedoskonałym burakom. Część tych, które nie sprzedały się w swojej naturalnej formie, zostały wykorzystane do przetworów. W sklepach sieci pojawił się, m.in. ketchup z krzywego buraka marki Kotlin czy barszcz z krzywego buraka marki Krakus.

Lidl twierdzi, że wspomaga polskich rolników i sadowników

- Po udanej pomocy Panu Mieczysławowi przyszedł czas na pomoc polskim rolnikom w dystrybucji nadmiarowych zbiorów ziemniaków. Obfite jesienne zbiory spowodowały, że na rynku rolnym pojawił się problem w zakresie ich dystrybucji. Lidl postanowił wspomóc wszystkich swoich polskich producentów ziemniaków, obniżając cenę sprzedaży towaru. Tym samym sieć odebrała od dostawców nadmiarowe ilości warzywa, realizując kolejne działanie w duchu zero waste, w celu ograniczenia marnowania żywności - przypomina sieć.

Lidl twierdzi także, że w 2021 r. wspomógł polskich sadowników, wykupując nadmiar zeszłorocznych zbiorów jabłek. - Niejednokrotnie można było znaleźć je na Ryneczku Lidla w dużych sadowniczych skrzyniach, bez uprzedniego sortowania, dlatego owoce te były niekiedy nieperfekcyjne, często również z gałązkami lub liśćmi. Dzięki temu każdy, nawet nieperfekcyjnie wyglądający owoc, był dostępny dla wszystkich klientów Lidla, co okazało się doskonałym sposobem na walkę z marnowaniem żywności - podaje Lidl.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI