
Sieci handlowe promują jabłka - Biedronka letnie odmiany, a Lidl - Jonaprince z ubiegłorocznych zbiorów. Niestety obie sieci postawiły na niskie ceny, co nie sprzyja sadownikom.
W najnowszej gazetce sieci Biedronka można znaleźć bardzo tanią ofertę jabłek letnich - za odmiany Celeste, Piros, Paulared, Delikates, Sunrise konsumenci zapłacą tylko 1,79 zł. Patrząc na koszty sortowania i dostawy aż strach pomyśleć jak skandalicznie mało otrzymał sadownik za swoje płody rolne.
Kampania dodatkowo wsparta jest przez reklamy w TV, więc dodatkowo więcej osób dowie się o żenującej pozycji sadownika w kontaktach z sieciami handlowymi.
Czytaj: Sieci próbują wymuszać dostawy jabłek po niskich cenach. Maliszewski: Nie zgadzajcie się!
W Lidlu trwa kampania promująca jabłka z ubiegłorocznych zbiorów. Sieć "chwali się" także, że w ten sposób wspiera polskich sadowników i odbiera nadprodukcję z sezonu 2020/21. Tylko dlaczego tak mocno obniża ceny? Jabłka Jonaprince sprzedawane są po 1,49 zł / kg. Doliczając tu koszty przechowywania owoców przez prawie cały rok nie można mówić o jakimkolwiek zysku dla sadownika.
Co Polacy tak naprawdę myślą o tanich jabłkach z marketów? Jak już wielokrotnie pisaliśmy - KONSUMENCI WCALE NIE OCZEKUJĄ TANICH JABŁEK! Oczekują za to m.in. jabłek zdrowych, smacznych, ładnych i polskich.
14 września Związek Sadowników RP organizuje pikietę pod siedzibą Biedronki (Jeronimo Martins) na ulicy Dolnej 3 w Warszawie. Sadownicy chcą zamanifestować swoje niezadowolenie z proponowanych cen za jabłka przez sieci handlowe.
Czytaj: ZSRP nie zgadza się na zaniżanie cen. Organizuje pikietę pod siedzibą Biedronki
Jabłka i gruszki - sprawdź ofertę na gieldarolna.pl.
CHF
4,85 -0,58%
GBP
5,58 0,19%
USD
4,61 -0,35%
ON
7,09 -17 gr
LPG
3,25 -5 gr