KOWR: promocja żywności wspiera rozwój rolnictwa, handlu i przetwórstwa

Autor: PAP 18 grudnia 2019 15:44

KOWR: promocja żywności wspiera rozwój rolnictwa, handlu i przetwórstwa fot. pixabay.com

Promocja żywności prowadzona przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zwiększa jej eksport i wpływa na rozwój rolnictwa - poinformowała PAP dyrektor Departamentu Wsparcia Eksportu KOWR Katarzyna Kwiecień. Dodała, że w tym roku polska żywność była promowana na targach w 17 krajach.

Jak powiedziała Kwiecień, zadaniem KOWR jest budowanie silnej marki polskich produktów żywnościowych w kraju i na świecie pod wspólnym hasłem "Polska smakuje" ("Poland tastes good") oraz w oparciu o ogólny i wspólny przekaz, że polska żywność jest wysokiej jakości, bezpieczna, naturalna oraz smaczna.

Podkreśliła, że promocja przekłada się na dobre wyniki w eksporcie polskich produktów spożywczych. Według prognoz Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w 2019 r. wpływy z eksportu mogą się zwiększyć o 6,9 proc. do 31,8 mld euro, wobec 29,7 mld euro w 2018 r. Nadwyżka w handlu produktami rolno-spożywczymi w 2019 r. jest szacowana na 11,2 mld euro wobec 9,7 mld euro w 2018 r.

Dzięki KOWR producenci żywności mogą promować swoje produkty na największych i najważniejszych targach branży rolno-spożywczej na świecie, na korzystniejszych warunkach, niż jeśli mieliby uczestniczyć w nich indywidualnie - oceniła.

Kwiecień przypomniała, że w tym roku KOWR wraz z polskimi przedsiębiorcami wziął udział w największych targach rolno-spożywczych w 17 krajach na świecie głównie azjatyckich m.in. w Chinach, Wietnamie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Niemczech, tj. w kraju największego odbiorcy polskich produktów rolno-spożywczych. Poinformowała, że w przyszłym roku organizacja planuje udział w 24 imprezach wystawienniczych w 21 krajach, przede wszystkim w Azji oraz w Europie.

Dodała, że KOWR organizuje też m.in.: misje gospodarcze oraz stoiska narodowe na zagranicznych targach spożywczych. Polscy przedsiębiorcy mają możliwość zaprezentowania swojej oferty nie tylko w krajach unijnych, ale również na tzw. rynkach perspektywicznych, na których polskie produkty rolno-spożywcze dopiero się pojawiają.

Polscy przedsiębiorcy otrzymują także pomoc w kwestiach organizacji wizyt w punktach handlowych oraz spotkań biznesowych z zagranicznymi kontrahentami.

Szefowa departamentu wspacia eksportu poinformowała, że w przyszłym roku KOWR rozpocznie promocję udziałem w największych targach rolno-spożywczych w Niemczech. Polskie stoiska narodowe będzie można odwiedzić w trakcie targów: International Green Week Berlin "Grüne Woche", "ISM Cologne" oraz BIOFACH w Norymberdze. Na tych ostatnich, na stoisku narodowym planowana jest obecność ponad 50 firm, które będą promować żywność ekologiczną.

Polska oferta eksportowa będzie także prezentowana m.in. na targach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Japonii, Singapurze, Chinach, Korei Południowej, Tajlandii, Wietnamie oraz Izraelu, a także w Czechach, Holandii, Słowacji i Francji. W nadchodzącym roku polskie stoiska narodowe po raz pierwszy pojawią się również na targach w Serbii, Rumunii oraz Szwecji - podkreśliła Kwiecień.

Kwiecień wyjaśniła, że pomoc polskim przedsiębiorcom polega także na organizowaniu przyjazdowych misji gospodarczych zagranicznych importerów do Polski. KOWR aranżuje spotkania biznesowe z potencjalnymi polskimi kontrahentami. Jak również podczas różnego rodzaju wydarzeń, w ramach promocji polskiej żywności i tradycji kulinarnej, organizuje pokazy kulinarne, które są bardzo dobrze odbierane przez potencjalnych kupców polskiej żywności - powiedział Kwiecień.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.