Jakie normy dla dostawców owoców i warzyw do Lidla?

Autor: www.sadyogrody.pl 15 października 2021 11:15

Jakie normy dla dostawców owoców i warzyw do Lidla? Jakie normy dla dostawców owoców i warzyw do Lidla?/ fot.pixabay.com

Z okazji Światowego Dnia Owoców i Warzyw, sieć Lidl nawołuje aby sięgania po nie jak najczęściej. Firma inwestuje w szczegółową kontrolę jakości oferowanych artykułów, rocznie zlecając przeprowadzenie około 9,5 tys. badań produktów w zewnętrznych, akredytowanych laboratoriach.

Jak podkreśla sieć jakość i bezpieczeństwo produktów są bardzo istotne, a normy Lidla są bardziej restrykcyjne od prawa unijnego. Sieć dopuszcza o 2/3 mniejszą zawartość pozostałości środków ochrony roślin w warzywach i owocach, niż pozwalają regulacje Unii Europejskiej.

Jakie normy muszą spełniać dostawcy owoców i warzyw do Lidla?

Wszyscy producenci owoców i warzyw dostarczający swoje produkty do sklepów Lidl Polska posiadają certyfikację GLOBALG.A.P. oraz GRASP, potwierdzającą ich jakość oraz wysokie standardy rolnictwa.

Istotnym jest także lokalne pochodzenie produktów. Zawsze gdy istnieje możliwość współpracy z rodzimy dostawcą Lidl Polska stawia na polskie warzywa i owoce. Wiele z nich posiada oznaczenie „Produkt polski”.

Na przestrzeni lat Lidl Polska wprowadził liczne, innowacyjne zmiany w zakresie asortymentu owoców i warzyw. W ofercie sieci pojawiły się produkty dedykowane najmłodszym, w tym minikiwi, BIO minimarchewki oraz banany i jabłuszka małych rozmarów, dopasowane do potrzeb dzieci, równie wartościowe i pyszne.

Jako pierwsza sieć Lidl wprowadził BIO warzywa znakowane naturalnym światłem. Zastosowanie tego rozwiązania pomogło odpakować wiele warzyw z plastikowych opakowań i tym samym zredukować ilość zużywanego plastiku.

 

Sprzedaj owoce na Giełdzie Rolnej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI