Jak wyróżnić produkty owocowo-warzywne na sklepowej półce? (wideo)

$data.author.description Autor: www.portalspozywczy.pl 12 lutego 2021 10:09

Jak wyróżnić produkty owocowo-warzywne na sklepowej półce? (wideo) Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków

Producenci soków, soków NFC, musów, smoothies, owoców czy warzyw również mogą wyróżnić swoje produkty, wśród innych, na półkach w sklepie. Jednym ze sposobów jest System jakości Certyfikowany Produkt, a informacje o nim można przekazywać konsumentowi na różne sposoby - mówiła Barbara Groele, Sekretarz Generalna Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków podczas warsztatów branżowych pt. „Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych?”.

Wprowadzenie produktu na półki sieci handlowych, a potem współpraca z takimi kontrahentami bywa swoistą gimnastyką polegającą na elastyczności i dostosowaniu się do panujących reguł, zmieniających się trendów i stylów zakupowych konsumentów.

Uwagę konsumentów mogą przyciągnąć oświadczenia żywieniowe i zdrowotne umieszczone na etykiecie produktu, które przedstawiają najważniejsze informacje o wartości odżywczej danego produktu i wpływie poszczególnych składników (ilość znacząca!) na zdrowie człowieka.  Certyfikat jakości jest dla konsumentów synonimem zewnętrznej kontroli nad składem produktu, potwierdzającej jego jakość i naturalność.

- Myślę, że dużo jest sposobów, aby wyróżnić takie produkty na półce sklepowej – mówiła Barbara Groele podczas webinarium , które zorganizowało Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków w ramach projektu System Jakości Certyfikowany Produkt, a finansowane były ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. 

Podkreślała, że znak Certyfikowany Produkt to gwarancja jakości dla konsumenta oraz wsparcie i pomoc w zwiększeniu sprzedaży dla producenta, ponieważ certyfikaty wyróżniają produkty na półkach.  W jaki sposób wyróżniać tego typu produkty?

– Można dodać do produktu odpowiednie zawieszki, czy umieścić znak CP w widocznym miejscu. Można też napisać więcej informacji na opakowaniu zbiorczym. Można starać się też komunikować konsumentom, że na wiosnę potrzebne jest nam więcej np. beta karotenu, a na jesieni czegoś innego, czyli starać wpisać  się w ogólne trendy komunikacyjne – wyliczała.

Można też pokazać, na co konkretnie wpływają poszczególne produkty, na jakie schorzenia lub jakie składniki zdrowotne w sobie zawierają.

- Istotne jest podkreślanie walorów prozdrowotnych, co można zrobić  na zawieszce, na etykiecie, w folderze czy w gazetce. Warto też pokazać kilka produktów w grupie, co pozwala zająć całą półkę produktami ze znakiem CP

- Producent łącznie z kupcem mogą podjąć w tym zakresie bardzo ciekawą współpracę, ponieważ nie tylko producentowi, ale również kupcowi zależy, aby produkt dobrze się sprzedawał. I warto skorzystać z jego podpowiedzi. Trzeba po prostu trzymać rękę na pulsie – podkreślała sekretarz stowarzyszenia KUPS.

Więcej na portalspozywczy.pl.

Jak przygotować ofertę produktów owocowo-warzywnych do sieci handlowych?

Aby nawiązać skuteczny kontakt z siecią handlową, należy przedstawić się jako ekspert w swojej branży, odpowiedni partner biznesowy. Należy śledzić trendy i badania rynku. Bardzo ważne jest również wcześniejsze poznanie klienta oraz przygotowanie swojej firmy do oczekiwań sieci - mówiła Hanna Adamiak, ekspert marketingu i zarządzania, podczas webinaru "Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych?".

Jak wymienia Hanna Adamiak, na spotkaniu z kupcem warto zaprezentować krótką historię, ideę jaka towarzyszy produktom, pokazać portfolio, przedstawić skład, certyfikaty (np. System Jakości Certyfikowany Produkt), proces produkcyjny (wiarygodność, jakość, bezpieczeństwo). Warto opowiedzieć historię sukcesu, np. rozwój oferty w innej sieci.

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.