Jak i gdzie kupujemy warzywa i owoce?

Autor: MondayNews 20 września 2018 09:53

Jak i gdzie kupujemy warzywa i owoce? fot. shutterstock

– Kolejne sklepy, w których klienci chętnie kupują nieprzecenione artykuły, to dyskonty. Mają 21% wskazań. Dalej są supermarkety – 12%. A na samym końcu tego zestawienia znajdują się sieci typu convenience – 7%. Oferują one zdecydowanie najuboższy asortyment ze wszystkich wspomnianych formatów. Warzywa czy owoce są tam raczej kupowane przy okazji – zwraca uwagę Marcin Lenkiewicz.

Z deklaracji respondentów wynika, że ceny regularne warzyw i owoców w sieciach handlowych są dla nich za wysokie. Tak stwierdziło łącznie 60% badanych. Według Andrzeja Wojciechowicza, klienci ulegają obiegowym opiniom o tym, że wszystko jest za drogie. I bezwiednie powielają tego typu osądy. To pokazuje naturę konsumencką Polaków, którzy tak naprawdę słabo orientują się w różnicach cenowych.

– Konsumenci uważają również, że mimo promocji warzyw i owoców w sieciach handlowych ich ceny nadal są za wysokie. Tak wskazuje łącznie 50% respondentów. Osoby bardzo podatne na przeceny, tzw. deal hunterzy, często mają poczucie, że dany produkt może być jeszcze tańszy w innym sklepie. Ale niejednokrotnie brakuje im czasu lub zasobów, aby znaleźć najatrakcyjniejszy rabat. Stąd bierze się przekonanie, że obniżki mogłyby być większe niż dotychczas – wyjaśnia wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Jak podsumowuje Hubert Majkowski, promocje na warzywa i owoce nie są tak duże i spektakularne, jak na inne produkty. Dodatkowo artykuł po rabacie wciąż może być dużo droższy niż od producenta. Dlatego połowa konsumentów nie jest usatysfakcjonowana obecnymi obniżkami. Jednak dość spory odsetek klientów – 30% z nich – twierdzi, że przeceny są wręcz idealne. Te osoby mogą nie przywiązywać wagi do cen i pochodzenia produktów, a być bardziej ukierunkowane na ich dostępność w jednym miejscu.

Badanie zostało przeprowadzone na terenie 6 dużych miast, tj. Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania i Łodzi na przełomie sierpnia i września br. W ankiecie uczestniczyło 514 klientów sieci handlowych. Były to tylko takie osoby, które na wstępie rozmowy wyraźnie zadeklarowały, że minimum raz w tygodniu samodzielnie robią zakupy, a także regularnie szukają promocji w papierowych lub elektronicznych gazetkach reklamowych.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ NA TEMAT

HANDEL I DYSTRYBUCJA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

POLECAMY CZASOPISMA

WYSZUKIWARKI